Rosstati andmetel toodeti Venemaal eelmisel aastal vaid 450 000 sõiduautot, mis on ameti teatel nende vaatluste ajaloo madalaim näitaja.
Venemaa autotööstusest on järel vaid riismed (2)
Venemaal toodeti eelmisel aastal kõikide autosegmentide osas kokku 620 000 autot, ütles tööstuse ja kaubanduse aseminister Albert Karimov. Kõigi segmentide tootmismaht kokku vähenes 2022. aastal võrreldes 2021. aastaga 60 protsenti. Sõiduautode osas oli kukkumine lausa 67 protsenti, kirjutas Kommersant.
Pärast Ukraina ründamist mullu veebruaris peatati Venemaal pea kogu autotootmine. Näiteks aprillis müüdi uusi sõiduautosid idanaabri turul ligi 79 protsenti vähem kui aasta varem.
Enamik Euroopa ja Jaapani tootjaid, sealhulgas Nissan, Renault, Mazda ja Volkswagen, teatasid Venemaa turult lahkumisest. Euroopa ja Venemaa tootjate liidu (AEB) teatel vähenes seetõttu kõigi tootjate sõiduautode müük Venemaal mullu 58,8 protsenti, 687 400 autoni.
2012. aastal müüdi Venemaal aastas umbes kolm miljonit sõidukit, kuid hiljem kukkus müük järsult pärast 2014. aastat, kui lääneriigid kehtestasid Krimmi annekteerimise tõttu Venemaale sanktsioonid.
Samas nähtub Rosstati materjalidest, et 2022. aasta detsembris kasvas autode tootmine märtsiga võrreldes 70 protsenti (toodeti 40 300 autot).
VTB panga andmetel on lääne kaubamärkide Venemaalt lahkumise tõttu iga teine sel aastal Venemaal müüdav auto Hiina päritolu. Samas ootavad analüütikud, et müügid kasvavad sel aastal umbes 12 protsenti.
Venemaal jätkavad tootmist praegu ainult AvtoVAZ, UAZ, GAZ ja Hiina Haval. Selle taustal pole turul piisavalt pakkumisi ega valikut.