Soome telekommunikatsiooni- ja infotehnoloogiaettevõte Nokia teatas pühapäeval, et vahetab välja enda 1978. aastast kasutusel olnud logo.
Nokia loobus ikoonilisest logost
Ettevõtte teatel tahavad nad uue logoga rõhutada enda kontseptsiooni muutust ja uut identiteeti, et eristuda selgemalt oma minevikust. «Meil oli seos (nuti)telefonidega, kuid tänapäeval oleme äritehnoloogia ettevõte,» ütles Nokia tegevjuht Pekka Lundmark intervjuus Reutersile.
Uus logo koosneb viiest erinevast kujundist, mis moodustavad sõna NOKIA.
Lundmark võttis Nokia üle 2020. aastal ning pakkus kohe välja strateegia, mis pidi koosnema kolmest etapist: lähtestamine (reset - inglise keeles), kiirendamine ja skaleerimine. Lundmarki teatel märgib uue logoga väljatulek teise etappi jõudmist.
Nokia on viimastel aastatel keskendunud peamiselt telekommunikatsiooniseadmete tootmisele ning tema kliendiks on olnud näiteks mobiilsideoperaatorid, kes kasutavad Soome ettevõtte tooteid näiteks uute sidevõrkude ehitamisel.
Nokia teatel soovivad nad oma uue strateegiaga seada põhifookusesse lõpptarbijast ärikliendi, kes võiks ettevõtte sidelahendusi hakata kasutama näiteks privaatse 5G võrgu loomisel. Eelkõige nähakse klientidena tööstusettevõtteid, kes vajavad privaatset võrku tootmisseadmete omavaheliseks suhtluseks.
Nokia tuli muudatusega välja enne iga-aastast suurt tehnoloogiaüritust Mobile World Congress (MWC) eel, mis avatakse Barcelonas esmaspäeval ja kestab 2. märtsini.