Jääda või lahkuda? Kuidas üheksa suurt ja tuntud lääne kaubamärki Venemaa Ukraina ründamisele reageerisid

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Suletud McDonald'si söögikoha akendest peegelduvad Kremli tornid  2022. aasta 16.mail. Sel päeval teatas USA kiirtoiduhiid, et lahkub Ukraina ründamise tõttu Venemaalt.
Suletud McDonald'si söögikoha akendest peegelduvad Kremli tornid 2022. aasta 16.mail. Sel päeval teatas USA kiirtoiduhiid, et lahkub Ukraina ründamise tõttu Venemaalt. Foto: NATALIA KOLESNIKOVA/AFP/Scanpix

Aasta tagasi, pärast Venemaa Ukraina ründamist seisid rahvusvahelised ettevõtted valiku ees: kas protestiks sirge seljaga riigist lahkuda ning rahalist kahju kanda või jääda ning suure mainekahjuga riskida.

Kui osa ettevõtteid pühkis kohe pärast Ukraina ründamist Venemaa tolmu jalgelt, siis teised üritasid vaikselt edasi toimetada ning andsid lahkumisplaanidest teada alles kuid hiljem avalikkuse surve alla sattudes.

Lahkujate jaoks oli väljapääsutee erinev: kes jätsid oma ärid lihtsalt maha, kes andsid varad usaldusväärsetele partneritele või püüdsid tehinguid hoolikalt niimoodi vormistada, et tulevikus saaks rahulikult naasta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles