Mis majanduskriis? Luksusbrändid elavad hiilgeaegu

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Louis Vuitton on LVMH üks kuulsamid brände.
Louis Vuitton on LVMH üks kuulsamid brände. Foto: IMAGO/Michael Gstettenbauer/Scanpix

Hoolimata globaalse majanduskasvu aeglustumisest oli 2022. aasta luksusbrändide jaoks ütlemata edukas ning optimistlikud ollakse ka tänavuse aasta väljavaadete suhtes.

Maailma suurima luksuskontserni LVMH müük kasvas 2022. aastal 23 protsenti, küündides rekordilise 79 miljardi euroni; kontserni kasum kerkis samal ajal 17 protsenti ja jõudis 14 miljardile. 

Seejuures ei läinud lõppenud aastal hästi mitte ainult LVMH-l, vaid tugevat kasvu näitasid ka palju luksuskontserni rivaalid. Prantsuse luksuskaupade firma Hermese müük kasvas mullu 29 protsenti 11,6 miljardi euroni ja kasum tõusis 38 protsenti rekordilise 3,4 miljardini.

Gucci, Balenciaga, Alexander McQueeni kaubamärke koondav Kering suutis vaatamata oma lipulaeva Gucci rasketele aegadel samuti müüki 15 protsendi võrra kasvatada ja jõudis  käibega 20 miljardi euroni. Ka Keringi kasum kasvas 14 protsenti ja ulatus 3,6 miljardini.

Halvasti ei läinud ka luksusautode tootjatel. Ferrari müüginumbrid tegid mullu samuti kõigi aegade rekordi, viies ettevõtte käibe viie miljardi euroni. Seejuures õnnestus Ferraril eelmisel aastal müüa 13 221 sõidukit.

Analüütikute jaoks on mõnevõrra imekspandav, kuidas luksusbrändid suutsid oma majandustulemustega olla üle tagasilöökidest Hiinas. Eriti olulist mõju arvati olevat luksusbrändidele reisipiirangutel, kuna Hiina turistidel on olnud järjest kasvav osa Euroopa kaubatänavate müügis.

Hermese tegevjuht Axel Dumas' ütles, et nemad Hiina negatiivset mõju ei täheldanud. Vastupidi, ettevõtte müük kasvas Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas (va Jaapan) 30,7 protsenti.

Kuna Hiina valitsus näib olevat otsustanud nn null-koroonapoliitika lõpparve teha, peaks Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) viimase prognoosi kohaselt Hiina majandus taas elavnema hakkama. 

Kuna riigis kehtinud piirangud on pärssinud tarbimist ja jätnud hiinlastele rohkem raha kätte, vaatavad luksusbrändid Hiina majanduse taasavamist kui 2023. aasta kasvumootorit.

Ka Šveitsi panganduskontsern UBSi analüütikud ütlevad, et 2023. kujuneb Hiina tarbijate aastaks, märkides, et pandeemiapiirangud vähendasid Hiina tarbijate osakaalu ülemaailmsetes luksuskulutustes eelmisel aastal 17 protsendini, võrreldes 33 protsendiga enne pandeemiat.

LVMH finantsdirektor Jean-Jacques Guiony ütles ajakirjanikele, et ei oota siiski Hiina tarbijate kiiret Euroopasse naasmist. Küll keskendutakse aga sellele, et teenindada Hiina tarbijat nende oma kodumaal.

Ka LVMH tegevjuht, maailma rikkaim inimene Bernard Arnault tõi kontserni majandustulemusi esitledes välja Hiina turu kasvupotentsiaali.

«Meil on põhjust olla Hiina  suhtes enesekindlad, isegi optimistlikud,» ütles Arnault tänavusele aastale ette vaadates.

Ka varahaldur Arnaud Cadart kirjeldas Hiina turgu kui plahvatusvalmis vulkaani. «Hiinlastel on kogunenud uskumatult palju sääste ja see reserv on luksuskaupu soetada sooviva klassi käes,» hindas ta, lisades, et  Hiina luksusturg võib sel aastal hüpata 30 protsenti.

Keringi tegevjuht Francois-Henri Pinault külastas jaanuari lõpus Hiinat ja ütles, et teda hämmastab, kuidas inimesed kauplustes tunglesid. «See on hea märk,» ütles Pinault, tervitades Hiina võimude otsust null-koroonapoliitikast loobuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles