Sanktsioonid pitsitavad: Venemaa lennufirma püüab ise välismaistele laineritele varuosi toota (3)

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Aerofloti Airbus A320-200 Šeremetjevo lennuväljal maandumas.
Aerofloti Airbus A320-200 Šeremetjevo lennuväljal maandumas. Foto: Maxim Shemetov/ Reuters/ Scanpix

Venemaa suurim eralennufirma S7 otsustas ise välismaistele lennukitele Boeing ning Airbus vajalikke osi tootma hakata, sest sanktsioonide kehtestamise tõttu neid tootjafirmadelt ei saa. 

Lennufirma tütarfirma S7 Technics koos riikliku Rosatomiga töötavad importdetailide asendamise kallal, kirjutab Venemaa ajaleht Izvestija firma peainseneri Vitali Susanini sõnadele tuginedes. Susanin rääkis, et praegu käib töö vee- ning õhufiltrite kallal, samuti piduriketastega.

Lisaks püüab S7 leida asendust importvärvidele.

Moscow Times kirjutab, et mullu sügisel avas S7 Technics Šeremetjevos Venemaa esimese USA- Prantsusmaa päritolu lennukimootorite CFM56 kapitaalremondi tsehhi.

Firma väidab, et suudab praegu remontida 17 protsenti importmootori osadest, kuid ühtegi kapitaalset remonti ei ole veel teinud.

Euroopa Liit keelas Venemaale lennukite ning nende varuosade tarnimise kolmandal päeval pärast Venemaa Ukrainasse tungimist. Lääne liisingufirmad lõpetasid Venemaa lennufirmadega koostöö ning nõudsid enam kui 500 lennuki tagastamist, kuid Moskva keeldus ning ligi 10 miljardi dollari väärtuses lainerid jäid Venemaale lõksu. Neid kasutatakse vaid sisereisidel ning nende ohutus on küsimärgi all, sest tootjafirmad neile tehnohoolust ei tee.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles