Meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu ulatus 2022. aastal kokku 64,1 miljoni euroni, kasvades varasema aastaga võrreldes 20 protsenti, samas 12 kuu puhaskasum oli kokku 4,1 miljonit eurot, mis on 2021. aastaga võrreldes samal tasemel.
Ekspress Grupi kasum püsis vaatamata käibekasvule 2021. aasta tasemel
Digitaalsed tulud kasvasid 23 protsenti ja digitaalsete tulude osakaal moodustas detsembri lõpus 78 protsenti kontserni kogukäibest. Neljanda kvartali müügitulu kasvas samuti 20 protsenti ja ulatus 19,2 miljoni euroni ning kvartali puhaskasum oli 2,4 miljonit eurot, teatas Ekspress.
Kontserni juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu märkis pressiteates, et juhatus hindab 12 kuu tulemusi positiivseteks: kontsern suutis kasvatada digitaalset tulubaasi, nii digitaalsete tulude käivet ja osakaalu kui ka digitaalsete tellijate arvu, samuti säilitati vaatamata ebakindlale majanduskeskkonnale ning sisendhindade ja palgakulude kasvule kasumlikkus.
Rüütsalu tõi ka välja, et kontserni veebireklaami müük jätkas tõusu ajal, kui koguturg ei suurenenud. Müügitulu kasvu toetas ka digitellimuste arvu ja nii paber- kui digitoodete keskmise hinna kasv. Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2022. aasta detsembri lõpuks võrdluses eelmise aastaga 12 protsenti ja ulatus 146 600 tellimuseni. Rüütsalu sõnul näitab digitellimuste arvu tempokas kasv, et tasulise sisu mudel on jätkusuutlik ja omab järjest olulisemat rolli kontserni meediaettevõtete tulupoolel.
Eelmisel aastal elavnes koroonakriisi taandumise järel nõudlus kontserni piletäri platvormide kaudu toimuvatele üritustele. Digitaalsete väliekraanide müügimahud kasvasid tänu 27 uue ekraani lisandumisele 2022. aastal.
Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli 12 kuuga 8,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 8 protsenti. 2022. aasta konsolideeritud puhaskasumiks kujunes 4,1 miljonit eurot.
AS Ekspress Grupp on kontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1600 inimesele.