Socio Uuringukeskuse läbi viidud uuringu põhjal on eestimaalaste seas kõige soositum kiirtoidukoht Hesburger, mida külastab regulaarselt 21 protsenti elanikkonnast.
Uuring: selgusid eestimaalaste eelistatumad kiirtoidukohad
Sellele järgnevad Circle K (20 protsenti) ja McDonald’s (16 protsenti). Burger Kingi ja KFC külastamine jääb 3–6 protsendi vahemikku.
Hesburgerit eelistavad tarbijad kolmel põhjusel: sobivad restoranide asukohad, taskukohased hinnad ja tellimuste lühikesed ooteajad. Kiireks nälja kustutamiseks pöördutakse ennekõike Hesburgeri või Circle K poole, samas kui sõpradega aja veetmiseks või perega väljas söömiseks tehakse valik Hesburgeri ja McDonald’si vahel. Hesburgeri eelis on siinkohal hea hinna ja kvaliteedi suhe.
Socio Uuringukeskuse juhi Olavi Eikla sõnul näitavad viimased laiatarbekaupade alal tehtud uuringud tarbijate hinnatundlikkuse järk-järgulist tõusu. Hindu märgatakse rohkem ja see sunnib tarbijaid üle vaatama oma senised hoiakud brändi taskukohasuse ning selle õigustatuse kohta.
Hesburger on 40-aastase ajalooga ja suurim restoranide kett Soomes ja Baltikumis. Ettevõtte 460 restorani töötavad kokku seitsmes riigis. Eestis on ettevõttel 48 restorani ja 700 töötajat. 2022. aasta käive oli Eestis 38,3 miljonit eurot.
Noppeid uuringust:
- 77 protsenti eestimaalastest külastavad kiirtoidukohti kiire ampsu saamiseks, 20 protsenti perega väljas einestamiseks, 21 protsenti sõpradega koosolemiseks. Võrreldes aastataguse ajaga on sõpradega aja veetmine kiirtoidukohtades 6 protsendi võrra vähenenud.
- Kiirtoidukoha valimisel peab 89–91 protsenti eestimaalastest oluliseks toidu maitsvust ja korrektset käitlemist, 79–80 protsenti toorainete kvaliteeti ja taskukohaseid hindu.
Uuringus käsitleti järgmisi kiirtoidubrände: McDonalds, Hesburger, Circle K, KFC, Burger King.
Socio Uuringukeskus on kiirtoitlustusturu uuringut kõigis kolmes Balti riigis läbi viinud viimasel kolmeteistkümnel aastal. Uuringu valimis on 1000 inimest vanuses 15–49 aastat, proportsionaalselt Eesti elanikkonnaga. Uuring tehti 2022. a novembris-detsembris veebiküsitlusena.