Euroopa suurimaid ettevõtteid tunnistab: inflatsiooni selgroog on murtud, aga me tõstame ikka hindu

Liina Laks
, majandusajakirjanik
Copy
Unileveri tooted Sri Lankas.
Unileveri tooted Sri Lankas. Foto: DINUKA LIYANAWATTE/Scanpix

Unilever, kes on Euroopa üks suurimaid toiduaine- ning jaekaubaettevõtteid, teatas, et tõstab veel hindu, kuigi põhjused hakkavad otsa saama.

Unilever teatas, et plaanib hindu tõsta terve selle aasta jooksul. Ametliku põhjusena toovad nad energia- ja toorainehindade tõusu, selle varjus püütakse aga oma kasumeid suurendada, vahendab Tagesschau.

Unileveri finantsjuht Graeme Pitkethly teatas, et firma jätkab hinnatõusu, aga tõusud pole enam järsud. «Me oleme tõenäoliselt inflatsiooni haripunkti ületanud, aga mitte veel hinnakujunduse kõrgpunkti,» teatas Pitkethly.

Unileveri hinnangul on nad seniste hinnatõusudega saanud katta umbes 75 protsenti oma enda hinnatõusudest, aga hindu oleks vaja tõsta vähemalt 100 protsendi ulatuses, et kasum jälle kasvaks.

Unilever teenis 2022. aasta neljandas kvartalis rekordilist müügitulu ning suutis hindu tõsta 13 protsenti – nii kõrget hinnatõusu pole firma varem läbi suruda suutnud. Samas langes ettevõtte ärikasumimarginaal 16 protsendi juurde ja seda näitu ennustatakse ka käesolevaks aastaks.

Unilever pole üksi: hindu on tõstnud ja tahab veel tõsta ka Nestle.

Tagasi üles