Majandus- ja taristuminister Riina Sikkut kinnitas Edelaraudtee AS-i infrastruktuuri arendamise investeeringute kava aastateks 2021–2027 mahus 18,3 miljonit eurot, mille raames on plaanis rekonstrueerida Rapla–Lelle raudteelõik ning suurendada raudteetaristu läbilaskevõimet.
Riik rekonstrueerib Rapla–Lelle raudteelõigu (1)
Rahastava raudteeprojekti eesmärk on raudteel kiiruste tõstmine, et vähendada aegruumilisi vahemaid ja parandada raudteeohutust. Seeläbi soovib riik kasvatada raudteetaristu kasutust ja suunata nii reisi- kui ka kaubaliiklust maanteelt raudteele ning suurendada raudtee tihedama kasutamisega selle positiivset mõju keskkonnale, selgub kavast.
Selleks, et võimaldada rongiliikluse mahu kasvu, tuleb kava järgi Tallinna–Rapla raudteelõigus suurendada läbilaskevõimet. Hetkel on kaalumisel mitu tehnilist alternatiivi, mille seast tuleb valida optimaalseim ka tulevikku silmas pidades: Liiva–Saku lõigu rekonstrueerimine kaheteelise lahendusena või uute, möödumist võimaldavate jaamade lisamine lõigule. Reisirongide sõidukiiruste suurendamiseks kuni 160 kilomeetrini tunnis tuleb Rapla–Lelle lõigus rekonstrueerida rööbasteed 2029. aastaks kokku ligikaudu 20 kilomeetrit.
85 protsenti investeeringute kogumahust eraldatakse Eestile Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ja 15 protsenti ehk 2,7 miljonit on riigi omafinantseering.