Rail Balticu Ülemiste raudteetaristu ehitushanke võitis GRK (2)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Plaanitava Rail Balticu Ülemiste terminali eskiis.
Plaanitava Rail Balticu Ülemiste terminali eskiis. Foto: Rail Baltica

Rail Baltic Estonia kuulutas Ülemiste raudteetaristu ehitushankel edukaks GRK Eesti ja GRK Suomi 27,2 miljoni euro suuruse ühispakkumuse.

Kokku laekus hankele kolm pakkumist vahemikus 27,21–42,45 miljonit eurot.

Ülemiste raudteetaristu hanke eesmärk on ümber ehitada olemasolev Ülemiste raudteeinfrastruktuur, et teha ruumi tulevikus ehitatavale Rail Balticu 1435 mm rööpmelaiusega raudteele. Selle jaoks tuleb lammutada ligi 16,3 kilomeetrit olemasolevaid rööbasteid, mille asemele ehitatakse üle 8 kilomeetrit uusi 1520 mm rööpmelaiusega raudteid.

Muu hulgas ehitatakse ümber ka muid raudteesüsteeme, näiteks kontaktvõrk ja elektrivarustus.

«Kuigi lepingu sõlmimine võtab veel aega, on hea meel, et oleme saanud tänase seisuga Rail Balticu Ülemiste ühisterminali esimesel ehitushankel edukaks kuulutada parima pakkuja, kes on GRK. Kahtlemata on tegemist tugevat raudteekompetentsi omava ettevõttega, mis võitis äsja Eesti ühe viimaste aastakümnete suurima raudteetööde hanke ja on Eesti Raudtee lepingupartneriks Tallinna-Tartu raudtee elektrifitseerimisel,» lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees ja tegevjuht Anvar Salomets.

Salometsa sõnul on edukaks tunnistatud ettevõtte pakkumine äärmiselt konkurentsivõimeline ning annab Ülemiste ühisterminali esimeses arendusetapis algselt planeerituga võrreldes arvestatavat kokkuhoidu. «Loodame peagi ka lepingu sõlmimiseni jõuda ning Ülemistel esimese etapi ehitustöödega alustada,» sõnas Salomets.

Hankesse esitatud pakkumused:

GRK Eesti AS ja GRK Suomi OY ühispakkumus – 27,21 miljonit eurot eurot

Osaühing GoTrack ja AllSpark OÜ ühispakkumus – 40,85 miljonit eurot

LEONHARD WEISS OÜ – 42,45 miljonit eurot

Tööde ajal peab olema tagatud toimiv rongiliiklus peateedel ning selle jaoks rekonstrueeritakse ajutiselt olemasolev releepõhine liiklusjuhtimissüsteem. Lisaks raudteetöödele on ehitushanke mahus raudteega ristuvate tehnovõrkude ja Kantsi viadukti ümberehitus.

Lisaks on praegu käimas Ülemiste ühisterminali ehitamise II etapi ehk raudteealuste kandekonstruktsioonide ehitustööde hange, millega ehitatakse valmis tulevase, Linda terminali maa-alune korrus ja muud seotud raudteerajatised.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles