Eesti Raudtee sõlmis GRKga 80 miljoni euro suuruse megalepingu

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Tulevikus läbivad Tapa raudteejaama juba elektrirongid.
Tulevikus läbivad Tapa raudteejaama juba elektrirongid. Foto: Vladislav Musakko

Eesti Raudtee rahvusvahelise hanke Aegviidu ̶ Tapa ̶ Tartu suunalise raudtee kontaktvõrgu ja veoalajaamade projekteerimiseks, ehitamiseks ning hilisemaks hooldamiseks võitsid ühispakkujad GRK Eesti ja GRK Suomi.

«Huvi hanke vastu oli suur, kuna hanke maht ehitada ca 180 kilomeetrit uut kontaktvõrku ja kolm uut veoalajaama on Euroopa mastaabis arvestatava suurusega projekt,» kommenteeris AS Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juhataja Andrus Alas.

Lepingute järgi tuleb töövõtjal ehitada uus kontaktvõrk valmis 2024. aasta lõpuks ning tööde lõpetamise hetkest alates uut kontaktvõrku järgneva viie aasta vältel ka hooldada, teatas Eesti Raudtee.

Tegemist on  viimaste aastakümnete kõige mahukama hankega raudteel, kuna sõlmitavate lepingute maksumus ilma käibemaksuta on kokku ligi 80 miljonit eurot.

«Oleme ehitanud Eesti suurimaid taristuprojekte, aga see leping on meie suurim töövõtt Eestis. GRK omab tööde teostamiseks vajalikke erioskusi, -teadmisi ja -seadmeid, samuti teostab GRK Soomes raudteedel hooldustöid. Meil on hea meel olla töövõtjaks Eesti raudteevõrgu kaasajastamisel,» kommenteeris GRK Eesti AS tegevjuht Priit Paabo.

Aegviidu ̶ Tapa ̶ Tartu ja Lagedi ̶ Aegviidu kontaktvõrgu tööd on osad suuremast elektrifitseerimise projektist, mille käigus varustatakse valdav osa Eesti raudteest kontaktvõrguga. Projekti eesmärk on vähendada transpordisektoris fossiilsete kütuste kasutamist ning vähendada läbi selle transpordisektori mõju kliimale. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu vahenditest.

«Järgmise etapina on ettevalmistamisel sarnane hange Lagedi ̶ Aegviidu raudtee lõigule, kus olemasolev kontaktvõrk tuleb välja vahetada täies ulatuses, kuna see on eluea ületanud,» lisas Alas.

Tagasi üles