Esialgsetel andmetel kerkis AS Tallinna Lennujaama eelmise aasta auditeerimata kasum aasta varasemaga võrreldes ligi 3,8 korda, 8,7 miljoni euroni. Lennundusest saadi aga umbes 2,7 miljonit eurot kahjumit.
Hoolimata lennundusosa suurest miinusest kasvas Tallinna lennujaama kasum mullu kordades
Just lennundusest saadav kahjum on peamiseks põhjuseks, miks ettevõte soovib lennujaama tasusid, mis on püsinud samad alates 2009. aastast, tõsta umbes kolme euro võrra reisija kohta.
ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimehe Riivo Tuvikese sõnul on neil eelmise aasta majandustulemuste kokkupanemine alles käsil, kuid esialgsetel andmetel oli eelmise aasta auditeerimata kasum 8,7 miljonit eurot. «See oleks ulatunud üle 10 miljoni euro, kui meil ei oleks tulnud katta lennundusest tulenevat kahjumit, mille suuruseks oli umbes 2,7 miljonit eurot,» selgitas Tuvike.
Täna tuleb umbes 71 protsenti lennujaama tuludest mittelennundusega seotud allikatest (näiteks parkimine, terminali tulud reklaamist, kaubandusest). «See on aidanud meil covidi-kriisist väljuda mitme teise lennujaamaga võrreldes kiiremini ja tugevamana,» märkis Tuvike.
Selle aasta suvel saab Tallinna lennujaamast lennata otse 45 sihtkohta ja aastaga peaks reisijate arv kasvama 2,47 miljonilt üle 3 miljonini. Lennujaamal on plaan tõsta otselendude sihtkohtade arvu 2024. aasta lõpuks 50-le ning reisijate arvu 3,5 miljonini ja viia läbilaskevõime 4 miljoni reisijani.
Ettevõtte eelmise aasta neljanda kvartali tulemused saavad kokku selle kuu lõpuks. 2021. aastal teenis Tallinna lennujaam 2,3 miljonit eurot kasumit, 2020. aastal jäädi 2 miljoni euroga kahjumisse.