Eesti Kalaliit osaleb 11.-13. märtsil maailma ühel olulisemal kalamessil Boston Seafood Show, kus tutvustab meie kilu- ja räimetooteid ning loodab leida uut turgu Eestis valmistatud lõhe-forellitoodetele ja kalakonservidele.
Eesti kilud sõitsid Ameerikasse
Lisaks soovivad Eesti kalatöötlejad leida kontakte uute kalatöötlemisliinide ostuks, mis on messil Euroopa hindadega võrreldes kuni poole soodsamad.
Kalaliidu juhataja Valdur Noormägi sõnul on messil osalemine võtmetähtsusega, sest Eesti kalatööstuste edu pandiks on orienteeritus ekspordile ning messile mineku üheks eesmärgiks on ettevõtete ekspordi jätkusuutlikkuse suurendamine Põhja-Ameerika turul.
Eesti ekspordib aastas kalatooteid 75 riiki ligi 260 miljoni euro eest ning eksport moodustab kalatoodete kogumahust 85 protsenti.
Noormägi lisas, et Bostoni messil on kontaktide loomisel eeliseks, et Eesti on teise suurusega krevetipüüdja Põhja-Ameerika vetes, samuti asjaolu, et Eestist pärit külmutatud koha- ja ahvenafilee on oma ostjaskonna Ameerika turul juba leidnud.
Kalaliidu juhataja hinnangul on Põhja-Ameerika Eesti kalatöötlejate jaoks väga perspektiivne turg, kuhu soovitakse müüma hakata Eesti rahvuskalana tuntud räime ja kilu ning suurendada kalakonservide müüki.
«Ameerikas on väga suur vene kogukond ning usun, et leiame klassikalistele konservkaladele, näiteks sprotid õlis, püsivad kaubanduspartnerid. Lisaks loodavad Eesti tootjad leida kontakte lõhe- ja forellitoodete turustamiseks, sest ameeriklased söövad palju ahjuvalmis tooteid.
Mess International Boston Seafood Show on Ameerika mandri aastane tähtsündmus kalaäris. Eestist sõitis messile 22 ettevõtet. Messil osalemist toetab Euroopa kalandusfond 80 000 euroga. Eesti rahvusstendi kujunduse autoriks on disainer Marju Liigand.