Praegu aktuaalsete uudiste valguses, millega teavitatakse, et Ryanair tühistab lähikuudel seitse Tallinnast väljuvat lennuliini, on paslik reisijaõigusi meelde tuletada, kirjutab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA).
Milliseid olukordi käsitletakse lennu tühistamisena?
Tühistamiseks peetakse palju enamaid juhtumeid kui vaid olukorda, kus reisija on juba lennujaamas ning sõnumi teel või kõlaritest teavitatakse, et oodatav lend on tühistatud. Lend loetakse tühistatuks ka järgmisel juhtudel:
algsest lennuplaanist loobutakse ja reisija viiakse üle teisele regulaarlennule;
lennuk tõuseb reisijaga küll õhku, kuid on sunnitud naasma lähtelennujaama, kus reisija viiakse üle teisele asenduslennule;
lend maandub mõnes muus lennujaamas kui esialgselt sihtkohana planeeritud, ilma et reisija oleks marsruudi muutmisega eelnevalt nõustunud;
lennuettevõtja tõstab lennu planeeritust rohkem kui tunni võrra varasemaks.
Mida lennu tühistamise korral on reisijal õigus nõuda?
Kui lend tühistatakse, peab lennuvedaja pakkuma reisijale kolme võimalust:
piletiraha tagastamist; kui reisijal on ka jätkulend, siis tagasilendu väljumislennujaama niipea kui võimalik;
marsruudi muutmist, millega toimetatakse reisija lõppsihtkohta niipea kui võimalik;
marsruudi muutmist hilisemale, reisijale sobivamale kuupäevale võrreldavatel transporditingimustel ja vabade istekohtade olemasolul.
Kui reisija on valinud ühe antud võimalustest, ei ole tal enam õigus kasutada teisi loetletud valikuid. Kui aga lennuettevõte ei täida oma kohustust ning ei paku reisijale marsruudi muutmist või tagasipöördumist võrreldavatel tingimustel, peab ta reisijale lennukulud hüvitama.