ELi elanikele teevad muret energia, ühistransport ja pangad
Võrdluses analüüsib Euroopa Komisjon erinevaid kaupu ja teenuseid lähtudes hinnast, rahulolust, ohutusest ning teenusepakkuja vahetusvõimalustest. Analüüsi eesmärk on välja selgitada, millistes valdkondades on tavatarbija jaoks kõige rohkem puudujääke.
ELi tarbijakaitsevolinik Meglena Kuneva avaldas selleaastaste tulemuste üle muret – need on kolm valdkonda, mis mängivad inimeste elus keskset rolli. Eriti oluliseks peab komisjon hinnanguid energiatarnijatele ja plaanib suurema tähelepanu alla võtta elektrienergia jaemüügi.
«Kuna leibkondade eelarves on väga olulisel kohal kulud energiale, siis olen otsustanud 2009. aastal keskenduda elektrienergia jaeturu uurimisele. Euroopa tarbijad väärivad paremat,» sõnas Kuneva.
Oma energiatarnijaga oli rahul vähem kui kaks kolmandikku ELi tarbijatest ja eriti suurt rahulolematust tekitas hinnatõus. Tulemused olid kehvad ka pakkumiste võrreldavuse ja teenusepakkuja vahetamise osas.
Analüüsist selgus ka see, et energiasektor on valdkond, kus teenusepakkuja vahetamine on kõige vähem tõenäoline: ainult seiste protsenti tarbijatest vahetas gaasitarnijat ja kaheksa protsenti elektritarnijat.
Teenusepakkuja vahetamise sagedus on Euroopa Komisjoni hinnangul väga oluline, sest turgudel, kus teenusepakkujat tihti vahetatakse, on hinnatõus vähem tõenäoline. Selline mehhanism toimib näiteks liikluskindlustuse, interneti ja mobiilside vallas.