Tarbijakaitseamet elektrifirmadele: kliendi eksitamine on keelatud (5)

Liina Laks
, majandusajakirjanik
Copy
Elektriliinid
Elektriliinid Foto: Elmo Riig

Täna kirjutas Postimees sellest, kuidas energiafirmade kliendid avastasid ootamatu hinnatõusu. Tarbijakaitse-ja tehnilise järelevalve meenutab energiafirmadele, et ebaausaid kauplemisvõtteid kasutada ei tohi.
 

Tänasest Postimehe loost selgub, et osa mikrotootja lepingutega päikesepaneelide omanikke avastas üllatusega, et neil on juba läinud sügisel hinda tõstetud.

Tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve ameti sideosakonna jurist Kati Karussaar selgitas, et kuigi hinnamuutused peavad toimuma vastavalt tüüptingimustele, siis kliente eksitada ei tohi.

«Tüüptingimustes on määratud hinna muutmise kord (etteteatamisaeg, vorm, põhjus, sagedus jne). Hinna muutmise teavituse tuleb edastada tüüptingimustes kokkulepitud viisil,» ütles Karussaar.

«Õigusaktidega ei ole täpsemalt reguleeritud, kuidas sellise lepingu tingimuste muutmisel tuleb teavitus vormistada. Küll aga on keelatud eksitava kauplemisvõtte kasutamine, mis tähendab ka seda, et tarbijale tuleb anda oluline teave, mida keskmine tarbija vajab teadliku tehinguotsuse tegemiseks ning olulist teavet ei tohi varjata või esitada ebaselgelt, arusaamatult, mitmetähenduslikult või mitteõigeaegselt, mille mõjul teeb või tõenäoliselt teeb keskmine tarbija tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei oleks teinud. Hinna muutmisest teavitamisel on ka oluline koos hinna muutmisega teavitada lepingu ülesütlemise õigusest.»

Kommentaarid (5)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles