McDonald's teatas teisipäeval neljanda kvartali kasumi suurenemisest pärast suuremat müüki enamikel turgudel, meelitades restoranidesse inflatsiooni pärast muretsevaid kliente.
McDonald'si kasum kasvas tänu inflatsioonile (1)
Kiirtoiduhiiglane saavutas 31. detsembril lõppenud kvartalis 12,6-protsendilise müügikasvu kogu maailmas.
Välja arvatud Hiinas, kus Covid-19 piirangud vähendasid jätkuvalt müüki, nautisid ülejäänud suurimad turud, sealhulgas Ameerika Ühendriigid, Jaapan ja Saksamaa, tugevat kasvu.
«Üldiselt näeme, et tarbija on endiselt vastupidav ja see on meie kui süsteemi tugevus, kuna oleme väärtuse osas hästi positsioneeritud,» ütles tegevjuht Chris Kempczinski analüütikutega peetud kõnes.
Kempczinski sõnul peab ettevõte siiski jääma ettevaatlikuks seoses kõrgemate tegevuskulude edasikandmisega tarbijatele.
Ettevõtte kvartalikasum oli 1,9 miljardit dollarit, mis on 16 protsenti suurem kui aasta varem, samas kui tulud vähenesid ühe protsendi võrra 5,9 miljardi dollarini.
Finantsjuht Ian Frederick Borden märkis, et kulusurve oli eriti suur Euroopas, kus inflatsioon on endiselt kõrge, erinevalt Ameerika Ühendriikidest, kus toiduainete ja paberimaterjalide kulusurve on mõnevõrra vähenenud.
McDonald's plaanib maailmas avada 1900 uut kauplust, sealhulgas umbes 900 uut restorani Hiinas. Koduturul USAs plaanib McDonald's 2023. aastaks avada umbes 400 restorani, mis on esimesed lisandused riigis alates 2014. aastast.
McDonald'si aktsia langes samas New Yorgi börsil teisipäeval õhtuse seisuga1,64 protsenti 266,44 dollarini.
Kuigi McDonald'si tulemused ületasid analüütikute hinnanguid, ütles Briefing.com, et keti «ettevaatlikud kommentaarid makromajandusliku surve kohta» vähendasid tõenäoliselt investorite entusiasmi.