Lõppenud nädalal Genfi näitusele kogunenud autotootjad üritasid päid kokku panna, pistmaks rinda struktuurse kriisiga Euroopas.
Autotootjad hüüavad Brüsselit appi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fiati tegevjuht Sergio Marchionne pani Euroopa Liidule tungivalt südamele haarata juhiroll, aidata autotootjatel ületootmist taltsutada ning «jagada valu ja kannatused liikmesriikide vahel» ära.
Marchionne kõrvutas Euroopa autotööstuse ummikseisu USA autonduse «düsfunktsionaalse käitumisega» aastail 2007-2008, kui tehaste üliküllus ja ülekäte läinud allahindlused Detroidi trio (GM, Ford, Chrysler) krahhi veerele veeretasid.
Marchionne kõrvutas Euroopa autotööstuse ummikseisu USA autonduse «düsfunktsionaalse käitumisega» aastail 2007-2008, kui tehaste üliküllus ja ülekäte läinud allahindlused Detroidi trio (GM, Ford, Chrysler) krahhi veerele veeretasid.
Ka PSA Peugeot Citroëni tegevjuht Philippe Varin oli seda meelt, et Brüssel võiks juurutada tööstuspoliitikat, mis Euroopa autotootjaid restruktureerida aitaks.
Juhtivad autotöösturid lahkasid oma võimalusi ja valikuid Euroopa autotootjate liidu ACEA juhatuse koosolekul, mida juhib Marchionne.
Nad soovivad pääseda ligi ELi olemasolevatele fondidele – mitte uutele – kuid vajavad poliitilist katet sulgemaks tehaseid või vallandamaks töölisi, pidades seejuures silmas keerukat olukorda, kus sellised operatsioonid oleksid paljuski piiriülesed ja puudutaksid erinevaid Euroopa riike.
PSA ja General Motors, mis eelmisel nädalal kulusäästu-alliansi lõid, on kinnitanud, et nende praegune tootmistase Euroopas ei ole jätkusuutlik.
ELi tööstusvolinik Antonio Tajani ütles neljapäeval, et EL «intensiivistab jõupingutusi» autotootjate kasutuses olevate «vahendite võimendamiseks».
ELi tööstusvolinik Antonio Tajani ütles neljapäeval, et EL «intensiivistab jõupingutusi» autotootjate kasutuses olevate «vahendite võimendamiseks».
PSA, GMi ja Renault’ hinnangul on Euroopa autotööstuse (mida pärast 2008. aasta finantskriisi ei restruktureeritud) tehasevõimsus 20 protsenti suurem kui vaja, võimaldades toota 3 miljonit autot aastas.
Copyright The Financial Times Limited 2012