Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Mis majanduskriis? Maailma suurim luksuskontsern püstitas müügirekordi (1)

Copy
Louis Vuittoni kauplus Tokyos.
Louis Vuittoni kauplus Tokyos. Foto: Taidgh Barron

Prantsuse luksuskontsern LVMH teatas neljapäeval, et tema müügitulu ja puhaskasum saavutasid eelmisel aastal uued kõrgused, mis on tingitud tugevast nõudlusest Euroopas ja Ameerika Ühendriikides.

LVMH käive oli 2022. aastal 79 miljardit eurot ja puhaskasum 14 miljardit eurot, mõlema puhul on tegemist uue rekordiga kontserni jaoks, mille kaubamärkide hulka kuuluvad näiteks Givenchy, Christian Dior, Louis Vuitton, Moët, Hennessy ja TAG Heuer.

«Euroopa, Ameerika Ühendriikide ja Jaapani müük kasvas järsult, saades kasu kohalike klientide tugevast nõudlusest ja rahvusvahelise reisimise taastumisest. Aasia püsis aasta jooksul stabiilsena tänu Hiina tervishoiu olukorra arengule,» ütles LVMH oma avalduses.

«Kuna jaanuarikuu algas hästi ja vaatamata ebakindlale geopoliitilisele ja majanduslikule keskkonnale on LVMH kindel, et suudab jätkata 2022. aastal täheldatud kasvu.»

Prantsuse luksuskontserni LVMH esimees ja tegevjuht Bernard Arnault.
Prantsuse luksuskontserni LVMH esimees ja tegevjuht Bernard Arnault. Foto: ERIC PIERMONT

LVMH-d juhib Prantsuse miljardär Bernard Arnault, kes möödus eelmise aasta lõpus maailma rikaste edetabelis Tesla ja Twitteri juhist Elon Muskist.

Šampanjat, käekotte, ehteid ja muid luksuskaupu tootev LVMH on Euroopa kõige väärtuslikum ettevõte, mille turuväärtus tõusis eelmisel nädalal 400 miljardi euroni.

73-aastane Arnault on viimastel kuudel ettevõtte juhtkonnas teinud ümberkorraldusi, nimetades oma lapsed juhtivatele ametikohtadele, tugevdades perekonna kontrolli LVMH üle, mille alla kuulub üle 75 kaubamärgi.

Tagasi üles