Enda mõtteid jagavad logistikaekspert Magnus Lepasalu ja tema Hiina kontori kolleeg Suki Huang.
Koroonarežiimi lõdvendamine tõi sedamaid kaasa tohutu nakkuste laine, eriti suurlinnades. Paljud töötajad jäid aasta alguses koroonaviiruse tõttu haigeks ja olid sunnitud koju jääma. «Hiina tootmine on aga väga tööjõumahukas ja seepärast oldi silmitsi olukorraga, kus töökäsi polnud lihtsalt võtta. Seepärast otsustati tehastes alustada traditsiooniliste uue aasta puhkustega juba mõni nädal varem,» rääkis logistikaplatvormi MyDello kaasasutaja ja arendusjuht Magnus Lepasalu.
Kuna paljude tehaste ja transpordisõlmede töötajad sõidavad puhkuse ajaks kodukohtadesse, on sel ajal piiratud nii tootmine kui ka transport. Tehased jäävad suletuks veebruari alguseni, mil lõppeb Hiina uue aasta tähistamine ja inimesed naasevad tööle.
Teadaolevalt on praeguseks Hiina suuremate linnade elanikest koroonat põdenud ligi 80–90 protsenti, samal ajal väiksemates maakohtades vaid umbes pooled inimestest. Seega võib paari nädala pärast riiki oodata veel üks haigestumiste tipp, kuna uue aasta pidustuste eel reisitakse massiliselt kodulinnadesse ja viirus levib suurlinnadest maapiirkondadesse.
«Pärast kolme aastat on viimaks tekkinud lootuskiir, et olukord Hiina ja Euroopa-vahelises transpordis hakkab normaliseeruma.»
Murelikuks teeb aga tõik, et Hiina maapiirkondades puudub korralik haiglavõrgustik. Samas on omikroni uus tüvi nõrgem ja loodetakse, enamik nakatunutest põeb haiguse läbi kergete sümptomitega.
Hiina õpib koos viirusega elama
Lepasalu usub, et nii nagu muu maailm juba mõnda aega, tuleb ka Hiinal nüüd kohaneda koroonapiirangute järgse ajastuga. «Pärast kolme aastat on viimaks tekkinud lootuskiir, et olukord Hiina ja Euroopa-vahelises transpordis hakkab normaliseeruma,» avaldas Lepasalu. Hiina on Euroopa jaoks oluline tarnepartner, kuid koroonaaeg räsis oluliselt rahvusvahelisi tarneahelaid. Palju ettevõtted tõid oma tootmised Hiinast välja teistesse Aasia riikidesse või Euroopasse.