Rimi tähelepanekute kohaselt võib Eesti elanike ostuharjumustes alates eelmise aasta suvest märgata olulisi muutusi: inimesed valivad toidukaupu varasemast palju hoolikamalt, eelistades kampaaniatooteid ja sooduspakkumisi. Samas ei olda valmis oma lemmiktoodetest täielikult loobuma, pigem leitakse sarnane, ent odavam alternatiiv.
Rimi: allahinnatud kaup kaob poelettidelt kiirelt
Eesti ostjad kohanevad kiiresti turuolukorraga – Rimi kogutud andmed näitavad, et ostetakse vähem ja püütakse toidult säästa, eelistades sagedamini kampaaniatooteid. Samuti käiakse mitmes kaupluses, et leida parimad pakkumised.
Rimi ostujuhi Talis Raaki sõnul otsivad kliendid nutikamaid alternatiivseid võimalusi oma toidukorvi täiendamiseks. «Näiteks on märgatavalt kasvanud Rimi omamärgitoodete müük, kuna nende hinna-kvaliteedi suhe on ostjate jaoks paigas. Kliendid on need kenasti omaks võtnud. Seda näitab näiteks Rimi kaubamärgiga juustu kahekordistunud müük. Samuti eelistatakse Rimi kaubamärgi pastat, piimatooteid, kanafileed ja palju muud,» kirjeldas Raak.
Hinnatundlikus kasvab
Eelmise aasta suvel läbi viidud Kantar Emori ja Toiduliidu ostukäitumise jaeseire uuring näitas samuti muutunud olukorda - aastaga on inimeste hinnatundlikkus kasvanud, sest odavamate toodete seast valib toitu poes iga kolmas Eesti inimene.
Mõned päevad enne «kõlblik kuni» tähtaja kukkumist hinnatakse tooted Rimis alla kuni 50 protsendi ja nendest üle 70 protsenti ostetakse ka ära. «See on kindlasti tark viis ostelda, sest nii saab palju soodsamalt toidulauale näiteks värsket liha või kala, et see samal päeval õhtusöögiks valmistada. Nii on võimalik ka kõrgemate hindade keskkonnas oma tervislikud toitumisharjumused säilitada,» kirjeldas Raak uusi võimalusi.
Rimi Baltic AB-l on kolmes Balti riigis 276 kauplust ning pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.