Õliühing saatis karmi vastuse majandusministeeriumile, milles sisuliselt ütleb, et Euroopa Liidu reformiplaan, millega peaks kütusekulu hakkama tanklates näitama kilomeetrites, on jabur.
Kütusefirmad lasevad valitsuse kava põhja: mis selle asja mõte on? (7)
Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile kommentaari idee tõttu kuvada tanklates lisaks kütuste liitrihinnale ka 100 kilomeetri läbimiseks kuluvat rahasummat. Kokkuvõttes on ühing kriitiline reformi vajalikkuse ja lahenduse efektiivsuse suhtes.
Õliühingu tegevjuht Mart Raamat ütles, et arusaamatuks jääb, mis probleemi lahendada proovitakse. «Soovitakse, et kütusetarbijal oleks pidevalt silme ees, et kui palju on alternatiivkütuste kasutamine odavam. Samas ei ole auto emotsiooniost ja kindlasti ei tule inimestele «valgustatus» peale tanklaletis,» märkis Raamat.
«Direktiiv ütleb, et hindade kuvamine ei tohiks tarbijat segadusse ajada. Pigem näeme seda, et klienditeenindajatele tanklas hakkab küsimusi tulema selle kohta, et miks tabel ei vasta konkreetse kliendi tegeliku kuluga,» arvas Raamat.
Kütusesektor toob välja ka tehnilisi detaile, mille tõttu idee rakendamine on keerulisem, kui esmapilgul tundub. Näiteks kui tanklas ei ole võimalik elektriautot laadida või seal puudub surumaagaasi CNG tankimisvõimekus, siis millest tuletab tanklapidaja nende hinnad?
«Elektrienergia puhul jääb arusaamatuks, mille põhjal hindu kuvatakse – suur osa elektrisõiduki tankimisest toimub kodus ja sõltub konkreetse kliendi elektripaketist ja tarbimisharjumustest,» tõi ühingu juht välja.
Ta ei pea ka reaalseks, et tanklapidaja hakkaks oma peaga tabelit täitma – siis oleks tarbija jaoks olukord veelgi segasem.
«Idee rakendamine eeldab, et riik loob keskkonna, kus pidevalt uuendatakse kõigi tabelis olevate kütuste referentshindu ja kust tanklapidajad saavad võrdlustabeli genereerida. Vaid nii saab tagada, et metodoloogiliselt oleks info ühesugustel alustel ja tarbijatele võrreldav,» leiab Raamat.