Davosi VIPe süüdistatakse silmakirjalikkuses seoses eralennukite kasutamisega (1)

Copy
Eralennukid Šveitsi lennuväe baasis Dübendorfis. Lennujaam on üks neist, mida kasutatakse Davosis toimuvale Maailma Majandusfoorumile saabumiseks ja lahkumiseks.
Eralennukid Šveitsi lennuväe baasis Dübendorfis. Lennujaam on üks neist, mida kasutatakse Davosis toimuvale Maailma Majandusfoorumile saabumiseks ja lahkumiseks. Foto: Arnd Wiegmann

Keskkonnakaitse lobirühm Greenpeace süüdistas reedel iga-aastase Davosi kohtumise osalejaid silmakirjalikkuses, kuna nad kasutasid Šveitsi Alpides toimuvale üritusele reisimiseks eralennukeid.

Järgmisel nädalal toimuva 2023. aasta Maailma Majandusfoorumi (WEF) eel tellis valitsusväline organisatsioon uuringu, mis näitas, et eelmisel aastal osalenud inimesed tegid umbes 500 eralendu.

Foorumi korraldajad on taas lubanud tõsta kliimamuutused selle aasta tippkohtumise üheks keskseks teemaks ning on tehtud jõupingutusi, et vähendada kohtumise süsinikujalajälge ja julgustada VIP-külalisi kasutama ühistransporti.

«Arvestades, et 80 protsenti maailma elanikkonnast ei ole kunagi isegi lennanud, kuid kannatab kliimat kahjustavate lennunduse heitkoguste tagajärgede all, ning et WEF väidab, et on pühendunud 1,5 °C Pariisi kliimaeesmärgi saavutamisele, on see iga-aastane eralennukite tuur üks häbiväärne silmakirjalikkuse meistriklass,» ütles Greenpeace'i transpordikampaania esindaja Klara Maria Schenk avalduses.

Rühmituse sõnul analüüsiti Hollandi keskkonnakonsultatsioonifirma CE Delft läbiviidud uuringus Davosi lähedal asuvate lennujaamade lennuandmeid eelmise aasta Maailma Majandusfoorumi nädalal ning võrreldi neid nädalatega enne ja pärast seda.

«Eelmise aasta Maailma Majandusfoorumi nädalal saabus ja väljus 1040 eralennuki lendu Šveitsi luksusliku suusakuurorti Davosi teenindavatest lennujaamadest, kusjuures umbes iga teine lend oli seotud kohtumisega,» ütles ta.

Greenpeace'i sõnul tekitasid need lennud umbes 350 000 keskmise autoga samaväärseid heitkoguseid nädalas.

WEFi korraldajad seisavad igal aastal silmitsi kriitikaga seoses üritusega, mille käigus suunduvad Alpi külla poliitikakujundajad, tegevjuhid, teadlased ja ajakirjanikud koos toitlustajate ja abipersonali armeega.

Alates 2017. aastast kompenseerib foorum igal aastal oma heitkoguseid ning neil on jätkusuutlikkuse poliitika, mis soodustab elektrisõidukite kasutamist, hooajaliste toodete kasutamist toidu valmistamiseks ja taaskasutust.

Ettevõtete juhtide eralennukite kasutamine on viimastel aastatel sattunud uuesti tähelepanu alla tänu Twitteri kontodele, mis jälgivad tuntud tippjuhtide kasutatavate lennukite lende.

Üks Ameerika miljardäri Elon Muski esimesi tegusid pärast Twitteri ülevõtmist oli anda korraldus keelata tema enda lennukit jälgiv @elonjeti konto põhjendusega, et see kujutab endast julgeolekuohtu.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles