Läti raudtee-ettevõtte alustas Eestis kaubavedu

BNS
Copy
Latvijas dzelzceļši kaubarong.
Latvijas dzelzceļši kaubarong. Foto: Toms Kalnitis

Läti riikliku raudteefirma Latvijas dzelzceļš (LDz) kaubaveo tütarettevõte LDz Cargo alustas sel nädalal pärast vajalike lubade saamist ja taristulepingu sõlmimist Eestis raudteekaubavedu.

LDz Cargo on saanud Euroopa ühtse raudteekaubaveo ohutussertifikaadi ning sõlminud Eesti Raudteega taristu kasutamise lepingu, teatasid ettevõtte esindajad.

LDz Cargo on alustanud toiduõlide vedu, mida plaanitakse Eesti raudteedel tänavu kokku vedada ligi 200 000 tonni. Kuna LDz Cargo peab aktiivselt läbirääkimisi ka mitmete teiste Eesti potentsiaalsete klientidega, on ettevõtte sõnul lähiajal oodata ka teiste veoste mahu kasvu.

LDz-i tegevjuht Maris Kleinbergs märkis, et ettevõte on viimase aasta jooksul ellu viinud olulisi muudatusi, optimeerides tehnoloogilisi ja sisemisi protsesse ning suunates samal ajal kõik jõupingutused kaubamahtude suurendamiseks, kaubasegmentide mitmekesistamiseks ja ka uute sihtturgude käivitamiseks.

«Tööd siseriiklike kaubavedude lubade väljastamisega Eesti territooriumil alustati eelmise aasta esimeses kvartalis, ja sel nädalal, mil alustasime kaubavedu naaberriigis, võime töö positiivsete tulemustega rahule jääda ning jätkata aktiivselt uute klientide ja veoste leidmist sihtturul,» ütles Kleinbergs.

Kuna Eesti territooriumil töötavatelt juhtidelt nõutakse eesti keele oskust, on LDz Cargo sõlminud koostöölepingu Eesti raudteetranspordifirmaga GoRail, mis tagab ettevõttele juhtide kättesaadavuse.

LDz Cargo käive langes 2021. aastal aastaga 11 protsenti 144,4 miljonile eurole. Sellest hoolimata liikus ettevõte 2020. aastal teenitud kahjumist tunamullu ligi 7,1 miljoni euro suurusesse kasumisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles