Maksu- ja tolliameti kütusemüügi koondandmed näitavad, et detsembris tarbisid eestlased vähem mootorikütuseid – eelmise aastaga võrreldes langesid nii diislikütuse kui ka mootoribensiini müüginumbrid.
Kütuseaasta kokkuvõte: diislikütuse müük kasvas, bensiini müük langes
Kogu aasta võrdluses oli diislikütuse müük õrnas plussis, kuid mootoribensiini tangiti üle 3 protsendi vähem kui möödunud aastal, vahendab Eesti Õliühing oma kommentaaris.
Õliühingu tegevjuht Mart Raamat märkis, et terve 2022. aasta jooksul on müüginumbrid tanklates olnud äärmiselt hüplikud. «Varasemalt võis näha trendi, et inimesed teevad oma tarbimisotsuseid väga hinnateadlikult – ehk madalama hinna puhul müük suurenes. Detsembrikuu müüginumbrid on madalad olenemata sellest, et hinnad tegelikult langesid märgatavalt novembriga võrreldes,» selgitas Raamat.
«Mootoribensiini müük detsembri kahel viimasel nädalal oli koguni 15 protsenti madalam kui möödunud aastal. Sellist kukkumist võis viimati näha 2021. aasta kevadel, kui Eestis kehtisid ulatuslikud liikumispiirangud,» tõi kütusesektori esindaja võrdluseks.
Diislikütuse tanklamüük vähenes lõppenud aasta teises pooles 1,6 protsenti ning sarnane langusprotsent tabas kütusesektorit ka detsembris. Raamat märkis, et diislikütuse tarbijaks on valdavalt ettevõtlus ja vähenev tarbimine peegeldab keerulist olukorda majanduses.
«Statistikaameti andmed näitavad, et kaubaveo mahud langesid juba eelmise aasta teises kvartalis ning karta võib, et aasta lõpus trend ainult süvenes.»
Kuigi aasta lõpus tabas kütuseturgu hinnasula, siis õliühingu juht oli ettevaatlik tuleviku ennustamisel. «Rahvusvahelisel naftaturul on palju muutujaid, mis võivad potentsiaalselt kütusehinnad uuesti kasvule viia. Lisaks hakkab veebruari algusest kehtima täielik ELi embargo Vene kütustele ning sellel võib olla arvestatav mõju just diislikütuse hinnale. Kütuseturul jätkuvad kuumad ajad ja rahunemist pole veel näha,» sõnas Mart Raamat.