Rail Balticu põhitrassi ehitus algab Harjumaal aasta teises pooles

PM Majandus
Copy
Assaku Rail Balticu trassile jäävad krundid. Pilt on illustratiivne.
Assaku Rail Balticu trassile jäävad krundid. Pilt on illustratiivne. Foto: Sander Ilvest / Postimees / Scanpix

Rail Baltic kuulutas välja põhitrassi II lõigu ehitushanke. Esimese lõigu ehitushange kuulutati välja kuu aega tagasi.

«Kui kõik plaanipäraselt läheb, saame juba sel sügisel alustada Rail Balticu põhitrassi ehitamisega Harju maakonnas, kus ehitaja peab asuma lahendama Ülemiste terminali juurest algavat trassiosa. Kindlasti tahame alanud aastal kuulutada välja veel vähemalt paar põhitrassi lõikude ehitushanget,» selgitas Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

Rail Baltic Estonia juhi sõnul võiks eelduslikult sel aastal veel ehitushankeni jõuda ligikaudu 30 kilomeetrit Rail Balticu põhitrassist. See tähendaks, et 2024. aasta esimeseks pooleks oleks ehituses juba ligikaudu 40 kilomeetrit Rail Balticu raudteest.

Harjumaa esimese põhitrassi raudteelõigu ehitamiseks välja kuulutatud hankele oodatakse pakkumisi 2023. aasta 16. märtsini. Eeldatav maksumus on 24 miljonit eurot.

Ülemiste jaama idaküljest algav ehituslõik on 4,8 km pikk ja kulgeb kuni Lagedi tee ristumiseni Soodevahes Rae vallas. Ehituslõiku jääb ka osaline Ülemiste veeremidepoo muldkeha ehitus, samuti tuleb ehitada perspektiivse sõiduautode pealelaadimisjaama raudteeosa muldkeha.

Rajatava põhitrassi muldkeha laius on selles lõigus 14 kuni 20 meetrit ning hanke õnnestumise korral plaanitakse ehitusega alustada sel sügisel.

Koos raudtee muldkehaga rajatakse vajalik drenaaž, kaablikanalisatsioonid, maaparandussüsteemid, tugimüürid ja tõstetakse õmber tehnovõrgud, samuti tuleb raudteemuldesse ehitada truup, millega tagatakse läbipääs väikeloomadele.

Foto: Rail Baltic Estonia
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles