Kriisi mõjud kohal: kaupmeeste tulu läks langusesse (1)

Liina Laks
, majandusajakirjanik
Copy
Mandariinid poes. Pilt on illustratiivne
Mandariinid poes. Pilt on illustratiivne Foto: Mailiis Ollino/Pärnu PM

Selgub, et inimesed on hakanud vähem kaupa ostma, sest statistikaameti andmetel on ainult üht liiki tooteid, mida inimesed olid nõus eelmise aastaga võrreldes rohkem ja kallimalt ostma.

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu novembris 939 miljonit eurot. Müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 2%.

Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak sõnas, et novembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes 7%.

«Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel. Vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük 2% ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes jäi see eelmise aasta tasemele,» lisas Pihlak.

Tööstuskaupadest vähenes müük kõige rohkem ehk 14% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müügitulu vähenes veel 10% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 5% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga.

3% vähenes müügitulu muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning 2% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta novembriga võrreldes 4% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes 18%.

Oktoobriga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%.

Selle aasta üheteistkümne kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3%.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles