Edukas Eesti taimekasvatusettevõte vajus ootamatult kahjumisse

BNS
Copy
Click & Grow toode
Click & Grow toode Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Taimekasvatustehnoloogia ettevõte Click & Grow teenis tänavu 30. juuniga lõppenud majandusaastal müügist 16,7 miljonit eurot, ent jäi siiski 541 000 euroga kahjumisse.

Eelneval, 2020. aasta algusest 2021. aasta juuni lõpuni väldanud majandusaastal teenis ettevõte 24,3 miljoni eurose müügitulu juures 1,5 miljonit eurot kasumit, selgub majandusaasta aruandest.

Click & Grow on ekspordile suunatud, peamised sihtturud on Ameerika Ühendriigid, Kanada, Ühendkuningriik, Saksamaa ja Singapur. Eesti turul teenis ettevõte eelmisel majandusaastal vaid 202 400 eurot ning Euroopa Liidu riikides kokku 2,2 miljonit eurot. Ühendriikides teeniti aga ligi 10,4 miljonit eurot.

Click & Grow tegutseb läbi Click & Grow OÜ, millel on tütarettevõtted Click & Grow US Inc Ameerika Ühendriikides ja Click & Grow Asia PTE. LTD Singapuris. Müügitegevuses kasutab ettevõte kolme peamist kanalit: oma veebipoodi, müügiplatvorme, nagu Amazon, ning jaekaubandust, kus tegutsetakse nii otsekontaktide kui ka kohalike edasimüüjate vahendusel.

Ettevõtte strateegiaks on kasutada tootmisel ning logistikas partnerettevõtete teenuseid, kel on vajalikud tarneahelad, protsessid ja kogemused. Ettevõttes sees hoitakse vaid kõige olulisemad strateegilised valdkonnad, nagu tootearendus, müük ja turundus ning muud sarnased tegevused. Majandusaasta lõpus töötas ettevõttes 53 inimest.

2022 oli juhatuse kinnitusel tooteportfellis kõige olulisemaks projektiks uue kontseptsiooniga 25-kohalise aia edukas turuletoomine. Uue aia arendus ja tootmine viidi lõpule 2022. aasta teises kvartalis ning esimesed aiad jõudsid klientideni juulis.

Majandusaasta esimeses pooles olid endiselt tuntavad Covid-19 järelmõjudest tingitud tarneahelaga seotud piirangud. Seetõttu kasvatas Click & Grow kõikide olulisemate toodete laopuhvreid, et tagada piisav laojääk ning klientide teenindamine. Piirangud hakkavad juhatuse hinnangul järjest vähenema, mis võimaldab tuleva majandusaasta jooksul laojääk tagasi optimaalsele tasemele viia.

Alates 2009. aastast, mil ettevõte alustas, on kliendid kogu maailmas Click & Grow abil kasvatanud enam kui 13 miljonit taime. Tootevalikus on üle 83 taime, alates dekoratiivtaimedest ja lilledest kuni salatite, maitsetaimede ning marjade ja miniaedviljadeni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles