Lühi- ja pikaajalise renditeenuse puhul kasvab veebi- või äpipõhine rentimine lähiaastatel veelgi, pakub ta. «Noor põlvkond näeb autos pigem takistust, koormat ning keskkonnasaastajat – äpiauto ja rendiauto puhul on kiirus, mugavus ning keskkonnasõbralikkus nende jaoks suurem väärtus kui mootorivõimsus,» selgitas ta.
Elektriautosid tuleb teedele juurde
Elektriautode arv on nii Eestis kui mujal Euroopas aasta-aastalt suurenenud. Euroopa Liidu CO2 heitkoguse vähendamise eesmärgid panevad ka meie autojuhte üha enam elektrimootoriga autode poole vaatama.
«Elektriautod on viimaste aastate jooksul palju arenenud ning esialgne skeptitsism on ka Eestis lahtunud. Elektriautode ostmise kasvule aitab kindlasti kaasa ka planeeritav riigipoolne ostutoetus elektriauto soetamisel,» rääkis Valma.
Ta tõi välja, et sel aastal moodustasid elektriautod Eestis kogu automüügist ligikaudu kolm protsenti ning prognoosis, et järgmise paari aasta jooksul võiks see jõuda järgi 2022. aasta Euroopa keskmise tasemeni ehk 10 protsendini kõikide autode müügist.
Elektriautode turu kasvul on suur roll ettevõtetel. «Järjest rohkem on näha, kuidas ettevõtted täiendavad autoparki just elektrimootoriga autodega ning asutused rajavad parklasse laadimispunkte,» nentis ta.
Üha rohkem ettevõtteid lähtub Valma sõnu ESG (environmental, social and corporate governance ehk jätkusuutlik ja vastutustundlik lähenemine äri majandamisele, lähtudes keskkonna-, sotsiaal- ja ühingujuhtimise aspektidest) põhimõtetest.
«Autopargi keskkonnasõbralikumaks muutmine on üks mõjusamaid samme oma tegevuse keskkonnajälje vähendamiseks,» lisas Valma.