Šampanja müük peaks tänavu saavutama uue rekordi ning seda vaatamata tarbijaid pitsitavale inflatsioonile ja majanduse aeglustumisele, vahendab Reuters.
Šampanjatootjad tähistavad pühade eel rekordilisi müüginumbreid
Šampanja müük saavutas eelmisel aastal kõigi aegade kõrgeima taseme ehk 5,7 miljardit eurot, kuna pandeemiaga seotud piirangute leevendamine soodustas ekspordi hüppelist kasvu.
«Tõenäoliselt ületame selle rekordi uuesti ja 2022. aasta saab olema käibe poolest uus šampanja rekordaasta,» ütles šampanjatootjate liidu esimees David Chatillon Reutersile.
Tema sõnul suureneb müük sel aastal ka mahu poolest võrreldes 2021. aasta 320 miljoni pudeliga, kuid jääb alla 2007. aasta rekordile, milleks on 339 miljonit pudelit. Samas peaksid ekspordinumbrid jõudma rekordiliselt kõrgele tasemele.
«Meil on tarbijad, keda inflatsioon mõjutab ehk vähem kui teisi ja me oleme pärast pandeemiakriisi lõppu märganud, et inimesed tahavad lõbutseda, nad tahavad häid tooteid ja šampanjapudeli avamine on iseenesest tähistamine,» ütles Chatillon.
Šampanja hinnad on sel aastal tõusnud, kuna veinitootjad on tarbijatele edasi andnud kulude tõusu, eelkõige pudelite ja transpordi osas. Samuti oli energiakriisi mõju väiksem kui energiamahukamatel sektoritel, kuna saagikoristus toimus käsitsi, ütles ta.
Tänavune veinisaak Champagne'is, mida Chatillon nimetas imeliseks, oli tänu headele ilmastikutingimustele 45% suurem kui viie aasta keskmine ja kahekordistus võrreldes 2021. aastaga, mil külm ja hallitusseened laastasid viinamarjaistandusi, nagu näitasid ametlikud andmed.