Tänavu on Eestis esimese 11 kuuga esitatud 969 kaubamärgitaotlust, eelmisel aastal sama ajaga esitati 1455 taotlust.
Kaubamärkide registreerimine Eestis on olulises languses
Patendibüroo AAA partneri ja patendivoliniku Almar Sehveri sõnul vallandas Covid-19 pandeemia tööstusomandi registreerimistaotluste mõneti üllatava kasvu, kuid lõppeval aastal oli suund vastupidine.
«Sõja algus Ukrainas, pööraselt kasvanud energiahinnad, kiire inflatsioon ja ülemaailmselt tõusvad intressimäärad on tekitanud ebakindluse ja ettevaatliku suhtumise investeeringutesse ning on kaasa toonud ka tööstusomandi registreerimistaotluste märgatava vähenemise,» selgitas Sehver.
Eestis on selle aasta 11 kuuga esitatud 969 kaubamärgitaotlust. Eelmisel aastal sama ajaga esitati 1455 taotlust. Riigisiseste taotluste hulgas on domineerinud kohalike ettevõtete taotlused.
Tänavu on taotluste edetabelisse jõudnud valdavalt teenusettevõtted, esile tõusevad finantsteenuste pakkujad. Edetabelis liidripositsioonil olev AS Citadele Banka on esitanud taotlused oma teenuste alambrändidele, Geenius Meedia OÜ esitas kaubamärgitaotlused vahetult enne osakute müüki Ekspress Meediale, AS Kaupmees & Ko on uuendanud oma korporatiivbrändi.
Patendiameti hiljutisest uuringust selgus, et kuigi Eesti ettevõtja on innovatiivne ning uusi teenuseid ja tooteid juurutatakse aktiivselt – 49 protsenti vastajaid tuleb igal aastal turule uue toote või teenusega –, siis vaid 24 protsenti kaitseb oma loodud toote või teenusega kaasnevat tööstusomandit.
Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku identsest või sarnasest tähisest. Kaubamärgi abil omandatakse ainuõigus kaubamärgi kasutamiseks kindlate kaupade või teenuste tähistamiseks.