Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti tahab hüppeliselt tõsta bensiini ja toasooja hinda (17)

Copy
Saastekvootidega kauplemise ümberkorraldamise üks eesmärk on puhtam õhk, aga lihtne maksumaksja näeb selle asemel silmapiiril pigem tumedaid pilvi.
Saastekvootidega kauplemise ümberkorraldamise üks eesmärk on puhtam õhk, aga lihtne maksumaksja näeb selle asemel silmapiiril pigem tumedaid pilvi. Foto: Caro/Sorge

Euroopa Liidu kokku­lep­pe­ga üritatakse saaste­kvootide turgu põhjalikult reformida, ühtlasi loode­takse vähendada heit­koguseid ja investeerida kliimasõbralikesse tehnoloogiatesse.

Peale praeguse heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi (HKS) uute eesmärkide ­otsustati luua uus, eraldi HKS maanteetranspordi ja hoonete jaoks. See hakkab toimi­ma omaette turuna, kus hinnad kujunevad senisest kvoodikaubandusest eraldi.

Kuigi uued meetmed peaksid mõjutama ennekõike ettevõtteid, tuleb rohepöörde kulud siiski lõpuks kanda tarbijatel. Hinnanguliselt kallinevad lõpptarbijatele autokütused 2027. aastal kümme protsenti ja toasoe olenevalt kütteliigist kuni 15 protsenti.

Tagasi üles