Nördinud piletiostja: laevafirma teenib meie pealt täiesti jabural viisil (1)

PM Majandus
Copy
Viking Line suutis eelmisel aastal reisijate arvu kasvatada
Viking Line suutis eelmisel aastal reisijate arvu kasvatada Foto: Liis Treimann

Postimehega võttis ühendust inimene, keda oli ahvatlenud laevafirma Viking Line Musta reede pakkumine – laevaga Soome pööraselt odavalt ehk vaid kuue euro eest.

Pakkumine oli sedavõrd peibutav, et inimene soetaski endale Tallinna-Helsinki-Tallinna laevapileti.

Laupäeva, 12. detsembri hommikul potsatas aga inimese telefoni ehmatav sõnum, nagu ei oleks ta makse läbi läinud ja nagu poleks seega laevapileti eest tasutud.

Lisaks seisis seal ähvardus, et kui 24 tunni jooksul kas kodulehe või infotelefoni abil ära ei maksa, siis broneering tühistatakse.

Lakooniline sõnum, mis teatab reisi tühistamisest, kui raha ei tasuta.
Lakooniline sõnum, mis teatab reisi tühistamisest, kui raha ei tasuta. Foto: Postimees

«Kuna kodulehele suunamine oli üldine, siis helistasin infoliinile,» seletas piletiostja. «Selgus, et laevafirma infoliin on tasuline, 80 senti minut. Ilmselt olid paljud sõnumi saanud ja helistasid, seetõttu pandi kõne ootele ja lasti minutite kaupa klassikalist muusikat. Loomulikult minu raha eest! Lõpuks selgus, et firma süsteem oli mulle ise tekitanud broneeringu, mis oli identne broneeringuga, mille olin varem teinud. Klienditeenindaja ütles «oih» ja kustutas vale broneeringu ära. Aga kokkuvõttes tähendas see, et mina pidin ikkagi nende tehtud jama eest oma rahaga maksma!»

Piletiostja lisas, et Viking Line'i käest saadud sõnum meenutas väga igasuguseid petusõnumeid, mistõttu võis osa sõnumi saanud inimestest selle ka lihtsalt ära kustutada. Juhul kui mõne piletiostja makse poleks tõepoolest läbi läinud, siis oleks ta oma rahast ja piletist ilma jäänud. Ostja ise kontrollis Viking Line'i kodulehelt, et vastav lühinumber on tõesti laevafirma oma ja alles seejärel julges helistada.

Tundub, et ülearune broneering on tekkinud süsteemivea tõttu.

Viking Line Eesti juht Inno Borodenko

«Osta veel Musta reede pakkumisi, saad hiljem sellise jama kaela, ahnusega kaugele ei jõua!» võttis piletiostja saaga kokku.

Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko ei osanud öelda, mis võis konkreetse broneeringuga juhtuda. «Tundub, et ülearune broneering on tekkinud süsteemivea tõttu. Kahjuks on numbrit teadmata võimatu öelda, mis süsteemivea põhjustas. Üldjuhul selliseid viperusi ei teki. Need on erandolukorrad, mille puhul lahendame iga üksikjuhtumi eraldi,» ütles Borodenko.

Viking Line'i üldreeglites on maksetähtaeg 30 päeva. Maksmata broneeringu kohta saadetakse kliendile automaatne meeldetuletus. Kui reisini on vähem kui 30 päeva, tuleb broneeringu eest tasuda kohe, muidu tühistatakse broneering automaatselt.

Borodenko sõnul on Viking Line'i kodulehel ka tavatariifiga lauatelefoni number, millele saab helistada broneeringute muutmiseks või tühistamiseks. Samuti saab neile Facebooki kaudu täiesti tasuta kirjutada.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles