Päevatoimetaja:
Sander Silm

Muutused kaubanduses: odavpoe ees seisavad luksusautod

Copy
A1000 Marketi Varraku tänava parkla.
A1000 Marketi Varraku tänava parkla. Foto: Taavi Sepp

Odavpoodide keti A1000 Market juhi Tarmo Lauringu sõnul tõmbasid inimesed sügisel suurema hinnašoki hirmus ostukorvi koomale, aga praegu ostetakse jälle sama palju kui eelmise aasta pühade eel. Odavpoodide parklatesse on siginenud aga luksusautod.

Lauringu kinnitusel on tarbijat tänavu tabanud mitu hinnašokki, mis on ostukäitumist ajutiselt piiranud, aga mille järel ostmine jälle taastus.

«Esimene langus oli mais-juunis ning jaanipäevaks osteti kallima valmiskauba asemel toorest liha, tehti ise salateid ja veidi kummalisel kombel tõusis lakke kiirnuudlite müük. Teine ebakindluse ja languse hetk oli septembris,» rääkis Lauring.

Tema sõnul on aga praeguseks kõik nagu eelmise aasta detsembris – inimesed on enne pühi helded ning ostavad palju.

«Toidu ostmine on sarnane kütusega. Kui kütuse hind tõusis esimest korda kahe euro peale, siis läksid inimesed krampi ja üritasid sõitmist piirata. Veidi aja pärast aga harjuti, kasutati rohkem sooduskaarte või üritati leida odavamat tanklat,» lisas Lauring.

«Toidupoes eelistatakse brändikaupade asemel pigem soodsamaid marke, aga tegelikult pole ostukorv väiksem. Mullusega võrreldes on veidi vähenenud kallimate puuviljade müük ja kartulit ostetakse ise söögitegemiseks rohkem,» ütles Lauring.

Selgelt nähtava trendina seisab sooduspoodide ees järjest rohkem kallimaid autosid, nendib Lauring. «On ka Soome numbritega turismibusse. Mõistlikus ostukäitumises polegi midagi häbeneda. Inimesed tahavad ikka sama kvaliteediga kaupa, aga üritavad lihtsalt poe juurdehindluse arvelt kokku hoida,» ütles Lauring.

Tagasi üles