Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Torm jättis MyStari kai äärde

Copy

Tuisk ja torm nurjasid Tallinki uhiuue lipulaeva MyStar täna õhtuks plaanitud esimese minikruiisi Tallinna lahele, kuid ei sega pidamast plaanitud avapidu 2000 külalisega pardal käi ääres seistes.

Täna hommikul oli laev täis avamisettevalmistusi: kohati paigaldati mööblit, paigutati kaupa ja pandi klaase välja õhtuse ürituse jaoks, eri tekkidel oli kuulda artistide esinemisproove.

Kaptenisillal kontrollisid veeteede ameti esindajad laeva valmisolekut homseks esimeseks liinireisiks. Laupäeva lõuna ajal kodusadamasse jõudnud MyStar sai viimast lihvi külaliste vastuvõtuks.

Leping uue laeva ehituseks sõlmiti Rauma tehasega 2019. aasta veebruaris ja laev pidi valmima 2021. aasta jõuludeks. Seda aga ei juhtunud ja laeva valmimistähtaega lükati mitu korda edasi.

«Jõuludeks laev tõepoolest valmis, kuid aastaga pandi mööda,» ütles Tallinki juhatuse esimees Paavo Nõgene pikaks veninud ehitust kommenteerides. MyStari ehitamise aega jäid nii koroona-aastad kui ka sõja puhkemine Euroopas, mis mõlemad protsessi pikendasid.

Jõuludeks laev tõepoolest valmis, kuid aastaga pandi mööda.

Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene

Valminud laev on nii Tallinki kui ka Läänemere suurim, jäädes küll samadesse mõõtmetesse oma sõsarlaevaga Megastar, kuid ületades seda nutikuselt – Tallinki peakapten Tarvi-Carlos Tuulik nimetas seda lausa nutilaevaks, sest laeval on palju automatiseeritud süsteeme ning lisaks on tegemist kõige ilusama laevaga Tallinki laevastikus.

«Üks asi on laeva ilu, teine asi on kogemus, mida see pakub reisijatele,» ütles MyStari üks kolmest kaptenist Vahur Ausmees. Lisaks Ausmehele on laeval kapteniteks veel Aivar Moorus ja Ain Aksalu.

Ausmees on sõitnud Tallinkis paarikümne laevaga. Praegu on Tallinkil sõidus 14 alust, kuid MyStar on tema sõnul täiesti uus tase, mille loovad automatiseeritud lahendused nii ventilatsiooni, kütte, valguse kui ka jõuseadmete juhtimisel. «Igale pisiasjale on siin laevas tähelepanu pööratud ja see viib säästliku toimetamiseni mere peal,» ütles Ausmees.

Tuuliku sõnul on MyStar efektiivsuse ja keskkonnasäästlikkuse tipptase. Kui võrrelda diisel-elektrilise lahendusega laeva analoogse diisel-mehaanilise laevaga, siis oli eesmärk teha 30 protsenti suurem laev, mille efektiivsus jääks samale tasemele, kuid tegelikkuses saavutati tulemus, kus 30 protsenti suurem laev osutus 20 protsenti efektiivsemaks oma diisel-mehaanilisest analoogist.

Viis minutit ajas tähendab pool tonni väiksemat kütusekulu ühel sõidul, mis rahas tähendab 5000 eurot kokkuhoidu.

Tarvi-Carlos Tuulik, Tallinki peakapten

LNG-küttel sõitvaks laevaks ehitatud MyStar sõidab diisliga, kuna see on kaks korda odavam kui LNG. Laeva sadamasoleku aega lühendab üks lisandunud uks, mis oluliselt kiirendab reisijate peale- ja mahaminekut. See omakorda tähendab olulist kütuse kokkuhoidu sõidu ajal.

«Viis minutit ajas tähendab pool tonni väiksemat kütusekulu ühel sõidul, mis rahas tähendab 5000 eurot kokkuhoidu,» rääkis Tarvi-Carlos Tuulik.

Reisijakogemust loovad kolm lounge'i: Platinum, Business ja Comfort ning lastega peredele piknikuala. Ehkki üldplaanis sarnane oma eelkäija MegaStariga, on MyStaril veealune korpus laiem ja välistekid väiksemad, kuna laeval on 46 kajutit. Kajutid on mõeldud veokijuhtidele puhkepausiks. Nende jaoks on kogu aeg köetud ka saun, kus kahetunnise reisi ajal leili võtta. Lisaks on laeval talveaed.

Reisijatele on laevas 297 istekohta, mis on varustatud nutiseadmete laadimispesadega. 2500 ruutmeetril läbi kahe korruse ulatuval ostualal on esindatud 2500 kaubamärki.

Homme kell 13.30 oma esimest reisi Helsingisse tegev MyStar hakkab sõitma MegaStari graafikus, ülesõit kestab kaks tundi. MegaStar võtab üle Stari graafiku ja Star hakkab tegema reise nelja väljumisega päevas, mis lisanduvad praegustele Tallinki Tallinna-Helsingi väljumistele.

Tagasi üles