Hooajalise tootluse statistika näitab, et november on S&P 500 jaoks kõige edukam kuu, kusjuures USA aktsiaindeks on viimase 11 aasta jooksul tõusnud keskmiselt 2,6 protsenti kuus. Detsembri keskmine tõus samal perioodil ei ole kuigi muljet avaldav, vaid +0,8 protsenti, kuid see on siiski positiivne tulemus. Olgu tootlusstatistika milline tahes, ei garanteeri see, et turg kasvab käesoleva aasta viimasel kahel kuul rohkem kui 3 protsenti. Praeguste suundumuste väljaselgitamiseks peame otsa vaatama põhiprintsiipidele.
Esiteks väärivad tähelepanu 16. novembril avaldatud USA jaemüüginäitajad. Oktoobri kasv ületas konsensust märkimisväärselt, 0,9 protsenti, ja ulatus kuuvõrdluses 1,3 protsendini. See näitab tarbijate nõudluse vastupidavust kõrge inflatsiooni tingimustes. Möödunud kuu müüki ajendas osaliselt mootorikütuste müügi kasv kuuvõrdluses 4,1 protsenti. Samal ajal kasvas autode müük vaid 1,5 protsenti, samas kui tootjate tarned tõusid mahuliselt koguni 9,8 protsenti, mis näitab reaalse tarbimise tervislikku seisu.
Müük, välja arvatud mootorsõidukid, gaas, ehitusmaterjalid ja toitlustusteenused, kasvas kuuvõrdluses 0,7 protsenti, septembri korrigeeritud tulemus kerkis +0,4 protsendilt +0,6 protsendile. Üldkauba segmendis toimus väike ostuaktiivsuse langus, millele juhtis tähelepanu ka Targeti ( USA börsisümbol TGT) tegevjuht 16. novembril toimunud investoritele suunatud konverentsil, kuid seda kompenseerisid kodukaupade müügi kasv ja suuremad müügimahud jaekauplustes. Prognoos on reaaltarbimise tempo kiirenemisele IV kvartalis, mis kerkib aastavõrdluses 3 protsendini, võrreldes 1,4 protsendiga kolmandas kvartalis.
Adobe Digitali andmetel on pühade-eelse hooaja veebimüük ligikaudu 209,7 miljardit dollarit, mis tähendab eelmise aastaga võrreldes kasvu aeglustumist 8,6 protsendilt 2,5 protsendile ja kasv jääb alates 2015. aastast madalaimaks. See on osaliselt tingitud veebipõhise hinnaindeksi langusest oktoobris: eelmisel aastal oli umbes 3–3,5 protsenti kogu veebimüügi kasvust tingitud kõrgematest hindadest, 4,9–5,4 protsenti aga tarbimise kasvust. Baasinflatsioon on tänavu 6,3 protsenti ning kui seda väärtust arvesse võtta, siis tundub, et internetimüügi reaalmaht siiski väheneb.