Neid suuniseid on Operaili juhatus Toomsalu ja Kurvitsa kinnitusel täitnud. «Venemaa ja Valgevene transiidi lõppemise tõttu on Operaili veetavad kaubamahud võrreldes eelmise aastaga vähenenud poole võrra, töö on kaotanud või kohe kaotamas üle 200 inimese,» tõdesid nad.
Venemaalt pärit kauba veo järk-järgult vähendamise, mitte järsult lõpetamise, eesmärk on nende sõnul vähendada kaasnevaid kahjusid. Leida tuleb asendusi kaduvale kaubale, et säilitada Eestis strateegiliselt oluline raudteeveo võimekus, vähendada raudteealaste teadmistega inimeste töökohtade kaotamist ja majanduslikku kahju.
«Samuti ei ole kogu kaubavahetus Venemaaga veel katkenud, sest on kaupasid, mida Euroopas on ettevõtete ja inimeste toimetulekuks vaja. Operaili kliendid on Eesti ettevõtted, kelle tegevus on senini sõltunud Venemaalt toodavast toorainest – ka nemad on vajanud üleminekuaega mujalt maailmast sobiva tooraine leidmiseks, et ettevõtte tegevus ei jääks seisma ja inimesed tööta,» lisasid juhatuse liikmed.
Nende sõnul on Operaili juhatus, nõukogu ja omanik ühiselt arutamas Vene päritolu kauba veo täieliku lõpetamise üle. Kui omanik uued ootused kinnitab, tuleb veel ka nõukogul otsus kinnitada, seejärel saab juhatus uued suunised tegutsemiseks.
Toomsalu ja Kurvits hoiatasid, et võimaliku Vene päritolu kauba veo lõpetamise tõttu võib Operaili kaubamaht uuel aastal vähendada veel 65-70 protsendi võrra ning sellega kaasnevad täiendavad koondamised. «Kui piirangud kehtestatakse vaid Operailile kui riigiettevõttele, siis halveneb antud turuolukorras vaid Eesti riigiettevõtte konkurentsipositsioon, sest eraettevõtted ning Läti ja Leedu riigiettevõtted saavad Vene kauba veoga jätkata,» lisasid nad.