Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Euroopa nõuab Eestilt lubaduse täitmist ehk ohutumaid maanteid (15)

Copy
Novembri lõpus avatud 4,3-kilomeetrine Kärevere–Kardla lõik jääb lähiaastatel viimaseks 2+2-maantee arenduseks Tallinna-Tartu maanteel.
Novembri lõpus avatud 4,3-kilomeetrine Kärevere–Kardla lõik jääb lähiaastatel viimaseks 2+2-maantee arenduseks Tallinna-Tartu maanteel. Foto: transpordiamet

Kuigi Eesti lubas üheksa aasta eest Euroopa Komisjonile, et ehitab 2030. aastaks riiki läbivad Euroopa põhivõrgu maanteed nõuetele vastavaks, on kohustuse täitmisega jänni jäädud ning lahendust püütakse leida erandit taotledes.

Nii nagu peab 2030. aastaks valmis olema Rail Baltic, tuleb Eestil selleks ajaks välja ehitada ka korralikud maanteeühendused Euroopaga. Tärmin on üks, sest mõlemat sihti reguleerib üks ja seesama Euroopa Liidu TEN-T määrus, mille eesmärk on luua liikmesriikide vahel kvaliteetne ja usaldusväärne transpordivõrgustik. Kuna tegu on õiguslikult otse kohalduva määrusega, ei saa ka kohustusest taganeda või selle täitmisega viivitada.

Tagasi üles