Mida ettevõtted mõõdavad?
Kasvav teadlikkus kliimakriisi mõjust ja avalikkuse nõudlus vastutustundliku ettevõtluse järele suurendab ettevõtete keskkonnamõju mõõtmise tähtsust. Üks olulisemaid näitajaid on CO2 jalajälg, mis sisaldab erinevaid andmeid ettevõttelt, selle tarnijatelt ja klientidelt. Energiatarbimine on tänapäeval samuti väga aktuaalne näitaja: tänased digilahendused sobivad suurepäraselt energiatarbimise mõõtmiseks erinevates äriprotsessides ja võimaluste leidmiseks tarbimise vähendamiseks, säästes nii ettevõtte raha ja vähendades tootmisest tekkivaid heitmeid. Jätkusuutlikkuse oluliseks aspektiks on tarneahelad, kus saab kindlaks teha potentsiaali parendusteks, samuti jäätmekäitluse tõhustamine, et vähendada jäätmeid ja suurendada taaskasutatud materjalide osakaalu. Samuti võivad keskkonnaaspektid hõlmata muret loodusliku bioloogilise mitmekesisuse pärast, samuti õhu ja vee kvaliteedi parandamist.
Töötamine sotsiaalse vastutuse vallas võib hõlmata selliseid näitajaid nagu sooline võrdõiguslikkus ja sotsiaalne sidusus, töötajate kaasamine, andmekaitse ja eraelu puutumatus, kogukonna toetus, inimõiguste propageerimine ja õiglane tööhõive. Juhtimisvaldkond, teiselt poolt, võib hõlmata erinevaid poliitikaid, põhimõtteid ja protseduure, mis moodustavad sisekontrollisüsteemi, sealhulgas juhtkonna koosseisu määratlemine, korruptsioonivastased plaanid, aktsionäride õiguste küsimused, lobitöö kontrollimine ja aruandlussüsteem.
Järgides turuliidreid
Tänapäeval on saadaval palju erinevaid jätkusuutlikkuse aruandluse standardeid ja metoodikaid, mistõttu on oluline, kuidas ettevõte valib oma äritegevuse jaoks kõige sobivamad jätkusuutlikkuse mõõtmised. Oletame, et ettevõte tegutseb Euroopa Liidu turul. Sel juhul tuleb märkida, et Euroopa finantsaruandluse nõuanderühm (EFRAG) töötab hetkel välja uusi Euroopa jätkusuutlikkuse standardeid, mis muutuvad Ettevõtete jätkusuutlikkuse aruandluse direktiivi (CSRD) reguleerimisalasse kuuluvate ettevõtete jaoks lähitulevikus kohustuslikuks. Kuid kuna need standardid on alles väljatöötamisel ja ettevõtete puhul, mida direktiiv ei hõlma, tasub jälgida standardeid, mida konkreetse sektori turuliidrid kasutavad. See võimaldab ettevõttel pakkuda erinevatele mõjutajatele võrreldavaid andmeid ja hinnata oma turupositsiooni võrreldes konkurentidega.