Asjatundjate sõnul peab firma lahendama Venezuela vananevatel naftaväljadel palju tehnilisi muresid. Lisaks peab USA selleks, et tagada Venezuela nafta vool maailmaturule, vaatama üle ka hulga muid Caracase-vastaseid sanktsioone.
USA rahandusministeeriumi välisvarade agentuur (OFAC), mis tegeleb sanktsioonide jõustamisega, andis Chevronile Venezuelas tegutsemiseks uue kuuekuise litsentsi. Ettevõttel lubati jätkata nafta ja naftatoodete tootmist. Uusi puurauke puurima hakata ei tohi, küll aga remontida ja hooldada vanu.
Valge Maja langetas selle otsuse pärast Venezuela presidendi Nicolás Maduro ja opositsiooni esindajate kohtumist Mehhikos, mille käigus pooled leppisid kokku miljardite dollarite külmutatud raha suunamises humanitaarotstarbeks ja taristuinvesteeringute programmi, mis peab rakenduma ÜRO kontrolli all.
USA rahandusministeeriumi otsus Chevroni kohta võib avada Venezuelasse naasmiseks ukse ka teistele riigis varem tegutsenud naftaettevõtetele, märgib WSJ.
Chevroni prioriteet on praegu kahjustatud seadmete parandamine, elektrikatkestuste ja torujuhtmete tõrgete kõrvaldamine, väidavad asjatundjad. Lisaks peab ettevõte värbama sadu töötajaid, mis arvestades kvalifitseeritud personali lahkumist Venezuelast, võib osutuda keeruliseks, ning lahendama julgeolekumured.
«Summa, mis tuleb Venezuelasse investeerida, et taastada naftatootmine endises mahus, on lihtsalt tohutu,» ütles tööstusekspert José Chalhoub, kes töötas varem Venezuela naftavaldkonnas.
Tema sõnul kulub selleks umbes 50 miljardit dollarit. Lähma poole aasta jooksul suudab Chevron suurendada tootmist riigis tõenäoliselt vaid 20-30 tuhande barreli võrra päevas, mis ei suuda maailma naftaturgu mõjutada, märkis Chalhoub.