Eesti e-poed tegid mustal reedel kõigi aegade rekordi

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Foto: Kaup24

Must reede tõi Eesti e-poodidele uued käiberekordid: Kaup24 ja Hansaposti käive kasvas kümme protsenti ja enam.

«Suutsime saavutada prognoositud kümneprotsendilise müügikasvu võrreldes eelmise aastaga ning isegi üle selle,» ütles Kaup24 ja Hansaposti meedia- ja kommunikatsioonijuht Kristiina Vahesalu ning lisas, et tegemist on ka uue müügirekordiga Kaup24 e-poes.

Kaup24 püstitas lisaks käiberekordile ka tellimuste arvu rekordi. Kokku tehti Kaup24 e-poes mustal reedel ligi 11 000 tellimust ning kogu PHH Group, kuhu Kaup24 ja Hansapost kuuluvad, sai Baltikumis ja Soomes kokku rohkem kui 50 000 tellimust, mis on 10 protsenti enam kui 2021. aastal.

Välismaiste jaemüüjate veebisaitidel müüki jälgiva Adobe andmetel ületas tänavuse tänupüha järgse päeva veebimüük üheksa miljardi dollari piiri. See on samuti kõigi aegade rekord maailmas.

Kaup24 kaudu oma kaupu müüvate e-poodide käive kasvas mullusega võrreldes 77 protsenti. «Oleme endiselt seda usku, et Marketplace on e-kaubanduse tulevik ja koos suudame saavutada enneolematuid tulemusi,» märkis Vahesalu.

E-poes emotsioonioste ei tehta

Kaup24 ja Hansaposti e-poes olid mustal reedel kõige populaarsemad tootekategooriad mobiiltelefonid ja nutiseadmed, mänguasjad, mööbel ning väikesed kodumasinad. Kõige kallimad ostud kampaania ajal olid üle 4000 euro maksvad 3D-printerid, veel osteti mitme tuhande eurostest toodetest arvuteid ja televiisoreid.

Eesti e-kaubanduse liidu tegevjuhi Tõnu Väädi sõnul oli sel aastal pakkumisi rohkem ning e-poode, kes musta reede kampaaniga liitusid, samuti rohkem. «Ettevõtted on öelnud, et neil läks väga hästi,» ütles Väät. «Kui teed korraliku pakkumise, miinus 20–30 protsenti, siis on võimalik teha head müüki, sest inimesed ootavad häid pakkumisi.»

Väädi sõnul osteti palju jõulukinke: elektroonikat, kõrvaklappe, elektrilisi hambaharju, kosmeetikat, legosid ja mänguasju.

Vahesalu sõnul näitavad tulemused, et kliendid hindavad lisaks madalaimale hinnale e-poodide juures ka olulisi lisaväärtusi.

«Tasuta transport kulleriga või pakiautomaati ning parimate hindade garantii koos kiire tarne ja mugava klienditeenindusega on ostuotsuse langetamisel olulised faktorid. Lisaks on oluline, et e-kaubandus on läbipaistvam kui füüsilised poed,» lisab Vahesalu.

Tänavu on Kaup24 e-pood saavutanud kõrge müügi kõikidel ostupühadel – 11.11 Singles Day tõi väga hea müügi, sellele järgnes uus E-smaspäeva müügirekord, mis nüüd kulmieneerus musta reede uue tippmargiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles