Euroopas alustab tööd uus odavlennufirma

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Boeing 737 MAX on üks võimalikust kahest lennukimargist, millega uus odavlennufirma Fly Atlantic plaanib lendama hakkata.
Boeing 737 MAX on üks võimalikust kahest lennukimargist, millega uus odavlennufirma Fly Atlantic plaanib lendama hakkata. Foto: Jason Redmond

Sel nädalal teatas Põhja-Iirimaal asuv lennufirma Fly Atlantic, et alustab 2024. aastal odavlendudega nii Euroopasse kui ka USA-sse ja Kanadasse.

Fly Atlantic plaanib oma Belfasti baasist lennata 35 sihtkohta, piletid tulevad müüki 2024. aasta alguses. Ettevõte loodab Euroopa ning USA ja Kanada vaheliste odavlennuliinide turu vallutada.

Lende alustatakse kuuest lennukist koosneva väikese lennukipargiga – tõenäoliselt Airbus A321 või Boeing 737 MAX lennukitega, lennufirma sõnul peetakse praegu läbirääkimisi mõlema tootjaga. Esimese nelja aasta jooksul on plaanis suurendada lennukiparki 18 lennukini.

Fly Atlanticu tegevjuht Andrew Pyne ütles, et lennufirmal on visioon Belfastist kui tugevast Euroopat ja Põhja-Ameerikat ühendavast lennukeskusest ning lubas pakkuda uhiuute lennukitega taskukohaseid hindu.

Lennufirmal on lennujaamas juba kontorid ja ta loodab luua 1000 töökohta.

Uue lennufirma peamiseks probleemiks saab see, et Atlandi-ülesel lennundusturul on äärmiselt raske kasumit teenida. Tema kolmest eelkäijast, kes üritasid odavaid Atlandi-üleseid lende pakkuda, kaks on hävinud: Norwegian pani koroonapandeemia ajal oma pikamaaliinid kinni ja Wow Air läks 2019. aastal pankrotti. Atlandi-üleste lendude kalmistul on lõpetanud ka Primera Air ja La Compagnie Ühendkuningriigi-USA vahelised äriklassi lennud.

Atlandi-ülene odavturg on nii keeruline, et 2020. aastal lõi Islandi kunstnik Oddur Eysteinn Friðriksson sel teemal kunstiinstallatsioonina isegi võltslennufirma MOM Air. MOM Air sai kahe nädala jooksul 6000 broneeringut, enne kui kunstnik kinnitas, et tegemist on pettusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles