Kantar Emori värskest uuringust selgub, et Eesti inimesed on tuleviku suhtes pessimistlikumaks muutunud – kui selle aasta mais arvas 39 protsenti täisealistest elanikest, et nende majanduslik olukord järgneva aasta jooksul mõnevõrra või tunduvalt halveneb, siis novembris arvab nõnda juba 51 protsenti vastajatest.
Emor: inimesed on muutunud pessimistlikuks ja lükkavad kulutusi edasi
Ettevaatlikkus paistab silma ka tarbimisotsustes. Hinnatõusu tõttu on suuremaid kulutusi edasi lükanud 62 protsenti vastajatest, mais oli see näitaja 51 protsenti, teatas Kantar Emor.
Ostud on vähenenud kõikides kaubagruppides, mille tarbimist on võimalik edasi lükata. Võrreldes eelmise aasta novembriga on kõige enam langenud elektroonika – 29 protsendilt 18 protsendile – ja raamatute – 20 protsendilt 12 protsendile – ostjate osakaal.
«Mõned ehk ootavad homset «ostupidu», et soovitud kaupu soodushindadega soetada, kuid suure tõenäosusega jäävad seekord Musta Reede kulutused tagasihoidlikumaks kui eelmisel aastal,» kommenteeris Kantar Emori käitumisteaduste juhtekspert Heidi Reinson. Ka Suurbritannias ja Ameerika Ühendriikides ennustatakse tema sõnul sel aastal oluliselt väiksemas mahus Musta Reede oste.