Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring tuvastas, kui palju inimesi jõulukinkideks raha säästab

Copy
Jõulukuusk. Pilt on illustratiivne.
Jõulukuusk. Pilt on illustratiivne. Foto: Sille Annuk / Scanpix

Kristiine ja Rocca al Mare keskuste poolt läbi viidud tarbijauuringust selgus, et 43 protsenti inimestest säästab sel aastal spetsiaalselt raha jõulukinkide soetamiseks.

«Selle aasta jõulud võivad kahtlemata tulla paljude jaoks keerulisemad kui varem, võttes arvesse energiakriisi ja üleüldist majandusolukorda,» nentis Kristiine ja Rocca al Mare keskuste juht Kristjan Maaroos pressiteates.

Ta sõnas, et tarbijauuring kinnitas, et jõulud eestlaste jaoks siiski pidamata ei jää ning Eesti elanikud peavad oluliseks kingituste tegemise traditsiooni ja jõulude tähistamist, isegi kui selle aasta ostud mõeldakse varasemast rohkem läbi.

Jõulukaupu – näiteks kingid, toit või dekoratsioonid – eelistab 83 protsenti vastanutest soetada kaubanduskeskustest. E-poodidest ostab kinke 56 protsenti, toidukauplustest 49 protsenti ning kolmandik vastajatest ostleb ka jõululaatadel ja- turgudel.

Maaroosi sõnul tuli uuringust välja, et kolmandik vastajatest plaanib sel aastal jõuludel kokku hoida elamustelt ehk jõulukontsertidelt, -etendustelt, ja -sündmustelt. Seetõttu on kaubanduskeskustel tema hinnangul roll olla ka kogukonna keskusteks, kus saab hooajalist meeleolu nautida.

Kristiine ja Rocca al Mare keskuste poolt läbi viidud tarbijauuringu eesmärk oli välja selgitada tarbijate harjumused ja ootused jõulukaupade ja -kinkide soetamisel. Veebiküsitlus viidi läbi perioodil 24. oktoobrist kuni 6. novembrini, uuringus osales 3350 Eesti elanikku.

Tagasi üles