Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Huvi kasutatud autode vastu on hüppeliselt kasvanud

Copy
Kasutatud autode müük. Pilt on illustratiivne.
Kasutatud autode müük. Pilt on illustratiivne. Foto: Elmo Riig / Sakala / Scanpix

Automüüja Moller Auto Baltikumi müügiandmete kohaselt on 2022. aasta kaheksa esimese kuu jooksul nõudlus vähekasutatud autode järele tõusnud ligi 20 protsenti.

Jätkuvalt on kasvanud ka nõudlus uute elektriautode järele, moodustades 3,9 protsenti kõigist Moller Auto tarnitavatest sõidukitest. Ettevõtte käive on tänu sellele kasvanud 5,5 protsenti võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga, ulatudes 203 miljoni euroni.

Olulise trendina täheldab Moller Auto sel aastal uute autode turu kasvu asendumist kasutatud autode omaga.

Seda saab põhjendada mitmete probleemidega – toormaterjalide puudumine, näiteks kiipide või pooljuhtide saadavus, häired tarneahelates, inflatsioon jms. Kõik need asjaolud mõjutavad tootmisvõimsust, mis põhjustab uute autode tarnimise viibimist. Kuigi Moller Auto edasimüüjatel võib kohe ostmiseks ja kasutamiseks olla saadaval mitmeid uusi autosid, võib ostja sooviks olla konkreetse konfiguratsiooniga sõiduk ning selle ooteaeg võib olla mitu kuud pikk. Seetõttu valivad ostjad sageli uue asemel veidi kasutatud auto, kuna need on palju kergemini kättesaadavad.

«Näeme, et selle aasta esimese kaheksa kuuga on uute autode ostmine Baltikumis tervikuna vähenenud, seda hulgas ka Eestis.»

– Moller Auto tegevdirektor Izīda Gerkena

«Kasutatud autode turg on praegu jõudsalt kasvamas. Jah, turul on hetkel piisavalt autosid, kuid oleme tuleviku suhtes ettevaatlikud, sest kasutatud autosid pole kokkuvõttes müügil enam nii palju kui varem. Näeme, et selle aasta esimese kaheksa kuuga on uute autode ostmine Baltikumis tervikuna vähenenud, sealhulgas ka Eestis,» ütles Baltimaade ettevõtete kontserni Moller Auto tegevdirektor Izīda Gerkena.

Elektriautode segment jätkab stabiilset kasvu

Moller Auto Baltikumi andmed näitavad, et 2022. aasta esimese kaheksa kuu jooksul oli 3,9 protsenti kõigist ettevõtte tarnitud autodest elektriautod – eelmise aasta samal perioodil moodustasid need 2,6 protsenti.

«Kogu Euroopas suurendavad nõudlust elektriautode järele tõusvad kütusehinnad, soov keskenduda rohelisemale elustiilile ja loomulikult inflatsioon üldiselt,» ütles I. Gerkena.

Tagasi üles