Eesti teedele võivad tulla pikemad ja raskemad autorongid (2)

BNS
Copy
Autorongide kasutuselevõtt on ametnike seas põhjustanud teravaid vaidlusi.
Autorongide kasutuselevõtt on ametnike seas põhjustanud teravaid vaidlusi. Foto: Illimar Paul

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kantsleri Ahti Kuninga sõnul ei ole ministeerium pikemate ja raskemate autorongide teele lubamise vastu, kuid selle rakendamiseks tuleb ära oodata transpordiameti analüüs.

Oktoobris pöördusid Eesti ekspedeerimise ja logistikateenuste pakkujaid ning autovedajaid ühendavad organisatsioonid MKM-i poole ettepanekuga algatada poliitikamuudatused võimaldamaks pikemate ja rakemate autorongide kasutamist.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ja autoettevõte liidu sõnul oleks mahukamad autorongid lihtsasti rakendatav meede, et tõsta autoveosektori konkurentsivõimet, samal ajal panustades kliimaeesmärkide ja transpordisektori keskkonnatõhususe saavutamise eesmärki.

Kuningas märkis kirjas, et pikemate ja raskemate moodulveokite teele lubamist arutati oktoobri lõpus toimunud valitsuse liikluskomisjoni koosolekul, kus transpordiamet ka liitude ettepanekut tutvustas.

«Liikluskomisjonis toimunud arutelu tulemusena leiti, et enne poliitikamuudatuste algatamist tuleb transpordiametil läbi viia täiendavad analüüsid,» selgitas kantsler.

Komisjon andis transpordiametile ülesande muu hulgas teha ülevaade teistes riikides analoogsete vedude mõjudest taristule ja ohutusele, selle kohta tehtud mõjuanalüüsidest ning vastavalt ajakohastada mõjuhinnanguid Eestis. Samuti sai amet suunise kaaluda katsevedusid erinevatel aastaaegadel 25,25 meetri pikkuste autorongidega, kuid seda soovitust väiksema tegeliku massiga.

«Tänaseks ei ole ka selge, millises ulatuses ja tingimustel on meie teedevõrgustik sobilik raskemate autorongide liiklemiseks, selleks tuleb ära oodata transpordiameti uuringuhanke tulemused,» märkis kantsler.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles