Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lauring: kallimad poeketid valmistuvad uueks hinnatõusulaineks

Copy
Tarmo Lauring
Tarmo Lauring Foto: Kermo Benrot

A1000 Market odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul on tootjapoolne toidu hinnatõus üldiselt aeglustunud, aga kallimad poeketid valmistavad tarbijaid ette uueks hinnatõusulaineks, et oma kasumimarginaali tõsta.

Lauringu sõnul on mitu suurt jaeketti öelnud, et kuigi üldine inflatsioonitõus on peatunud, siis plaanivad nad oma kõrgete kulude katmiseks juurdehindluse protsenti suurendada.

«Tegelikult on poe marginaale tootjahinna tõusu varjus tänavu juba korduvalt suurendatud. Ostukorvi uuringud näitavad, et hinnavahe odavate ja kallite poodide vahel on kärisenud suuremaks kui kunagi varem,» rääkis Lauring.

«Praegu pole aeg teha suuri investeeringuid või lisada juba olemasolevale inflatsioonile kohati põhjendamatuid lisajuurdehindlusi.»

Kallimad jaeketid on tema sõnul tangide vahel: ühest küljest on nende kulud mõttetult suured ja teisalt on järjest rohkem inimesi hakanud kokkuhoiuks eelistama odavpoode.

«Meie kogemus näitab, et hindade kasv läbi inflatsiooni katab ära ka poe kasvavad kulud. Praegu pole aeg teha suuri investeeringuid või lisada juba olemasolevale inflatsioonile kohati põhjendamatuid lisajuurdehindlusi. Töötajatele tuleb ausat palka maksta, aga laiemalt tuleks vaadata üle ettevõtte struktuur ja kokkuhoiukohad. Need ei pruugi olla ettevõttes kõige populaarsemad otsused, eriti kontori poolelt, aga need tuleks teha, et olla konkurentsis,» lisas Lauring.

A1000 Marketi juhi sõnul on kohalik jaekaubandus viimase kümnendi mõnusas mugavustsoonis rammusaid kasumeid nautinud, püsikulud kõrgeks ajanud ning nüüd on raske uue olukorraga kohaneda. «Praegu tuleb hakata tarbijale mõeldes oma kulusid päriselt kokku tõmbama,» sõnas Tarmo Lauring.

A1000 Market odavpoodide ketti kuulub Eestis 13 kauplust.

Tagasi üles