Rail Baltica ja Tallinna-Tartu maantee ristumine valmis planeeritust 11 kuud varem

PM Majandus
Copy
11. novembril valminud maanteede ristumiskoht
11. novembril valminud maanteede ristumiskoht Foto: Mihkel Notta / Rail Baltic Estonia

Täna avati liiklusele Assaku viadukti üks sõidusuund Tallinna-Tartu maanteel, mis tähistab tööde lõppemist tulevase Rail Baltica raudtee ja olulise liiklusmagistraali ristumisel.

Ehitusleping AS TREV-2 Grupiga sõlmiti 2021. aasta lõpus ning ehitus algas Assaku viaduktil tänavu aprillis. Tööde tellijaks on transpordiamet. Lepingu järgi oli ehituse valmimistähtaeg 15. oktoober 2023, mis tähendab, et viadukt valmis algsest plaanist koguni 11 kuud kiiremini.

Maanteeviadukti ehitamisel tee kõrgus ei muutunud ja edaspidi ehitatakse raudtee viadukti alla süvendisse. Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteele 9,75. kuni 10. kilomeetrile ehitatud viadukti kogupikkuseks on 64 meetrit.

Üksikud parandused on veel teha

«Kuigi ametlik tähtaeg on 11 kuu kaugusel, on ehitaja valdava osa ehitustöödest lõpetanud. Teha on veel märgistus, haljastamine ning üksikud parandused,» ütles Rail Baltic Estonia vanemprojektijuht Vahur Loo. Tema sõnul avatakse eeldatavalt järgmisel nädalal liiklusele mõlemad sõidusuunad.

Veebruarikuus alanud Ukraina sõja tõttu kallinesid paljude ehitusmaterjalide ja -tööde sisendhinnad. See omakorda mõjutas ka Assaku viadukti ehitustööde lõpphinda. Lepingu kogumaksumus ilma käibemaksuta on 3,9 miljonit eurot. Ehitust rahastatakse läbi Rail Baltic Estonia Euroopa ühendamise rahastu.

Tagasi üles