Müügijuhi väljakutse uues ametis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Katrin on asunud uuele töökohale müügijuhina nimekas firmas. Pärast paarinädalast tööd on ta märganud, et tema osakonnas eriti koostööd ei tehta, seal on hästi individualistlik kultuur.

Iga müügiinimene ajab oma asja ja omavahel eriti ei suhelda ega vahetata infot. Kuigi igaühel on oma kliendid, käib uute klientide pärast pidev võistlus või isegi võitlus. Katrin on märganud, et mõnel juhul üritatud on isegi teise töötaja klienti või potentsiaalset klienti üle lüüa. Ka on sellises olukorras püütud kolleegi näidata halvas valguses, et klient endale saada. Loomulikult on see tekitanud konflikte ja sõnelust. Müügiinimesed on pikaajalise kogemusega selles valdkonnas ja firmas ning müügitulemused on majanduslanguse tingimuste kohta päris head.

Hiljuti on tööle tulnud ka uus müügikonsultant Mai. Kuna Katrin on ise ka alles päris uus töötaja, siis palus ta müügikonsultant Eerol uuele inimesele esimesel paari päeval tooteid jms tutvustada ning ta mõnele müügikohtumisele kaasa võtta. Paari päeva pärast aga selgus, et Eero ei ole seda teinud ja pole Maiga sõnagi vahetanud. Kui Katrin sellest Eeroga juttu tegi, tõi ta palju põhjendusi: pole aega ja talle selle eest ei maksta ning teda ei õpetanud keegi, kui ta tuli.

Katrin on rääkinud ka kõigi müügikonsultantidega eraldi ja kõik on meeldivad ja professionaalsed inimesed, kuid nad ei näe vajadust ega soovi teha omavahel koostööd või vahetada infot.

Katrin on teinud ka rea muudatusi. Ta viis sisse iganädalased müügikoosolekud, mida enne ei olnud. Samas ei ole koosolekud läinud nii, nagu ta planeeris. Müügikonsultandid ei ole eriti meelsasti jaganud infot eriti uute potensiaalsete klientide kohta, sest kardetakse, et keegi võib kliendi üle võtta.

Kuna individualismi ja ainult isikliku tulemuse väärtustamist toetab ka palgasüsteem, mis tasustab iga inimese müüki, siis on Katrin tulnud välja ettepanekuga asendada osa tasust grupitulemuse tasuga, mis aga tekitas tohutu vastupanu ja rünnaku Katrini kui müügijuhi vastu.

Kuigi praegu ei saa müügitulemuste üle nuriseda, usub Katrin, et selline kultuur ei toeta pikaajalist edu ning ta sooviks näha oma tiimis teistsugust kultuuri.

Mida peaks Katrin sellises olukorras tegema? Kas ta peaks üldse midagi muutma, kui müügitulemused on head, ja peaks hoopis ise teistsuguse tööõhkkonnaga kohanema? Või peaks ta siiski püüdma luua koostööle orienteeritud meeskonda ja kultuuri? Mida peaks selleks tegema?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles