Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Raha läinud: Luminor külmutas klientide kontodel müstilisi summasid (12)

Copy
Luminor pank.
Luminor pank. Foto: Tairo Lutter
  • Panga kinnitusel oli tegemist tehnilise rikkega
  • Luminori klientidel on arvelt kadunud isegi sadu eurosid

Postimehe poole on pöördunud mitu Luminori panga klienti, kes kurtsid kas raha kadumist arvelt või valesid numbreid pangakonto väljavõttes. Luminori kinnitusel oli tegu nende tehnilise veaga, kuid klientide raha kaduma ei läinud ja hiljemalt kolmapäevaks oli raha tagasi.

«Luminori pangas on tunde väldanud suur rike – pangakonto väljavõtted ja saldo näitavad valesid numbreid – minul isiklikult haihtus 400 eurot ja aeg-ajalt on leheküljed täiesti maas,» kirjutas Luminori klient.

Panga kodulehelt ta rikke kohta mingit infot ei leidnud, kuid sisselogides tuli järgmine teade: «Hea klient! Tehnilistel põhjustel võivad konto väljavõtted või saldo kuvada praegu vale teavet. Tegeleme tõrke lahendamisega ja palume vabandust võimalike ebamugavuste pärast.»

«Äärmiselt ebameeldiv ja ebausaldusväärne olukord. Mingeid selgitusi ja lahendusprognoose ei anta,» kurtis klient.

Tehnilise tõrke tõttu võib osade klientide saldo kuvada praegu vale teavet, kuna nende tehtud maksed on broneeritud topelt.

Luminori avalike suhete juht Karel Hanni

Sama koges ka teine Luminori klient, kes teatas, et nii temal kui ka veel kolmel inimesel tema tutvusringkonnast on Luminori pangaarvelt kadunud raha 130, 140, 200 ja 300 euro väärtuses alates 1. novembrist ilma igasuguse teavituseta.

Pöördusime selgituse saamiseks Luminor panka, kust tunnistati, et pangal on tehnilisi probleeme. «Tehnilise tõrke tõttu võis osade klientide saldo kuvada vale teavet, kuna nende tehtud maksed on broneeritud topelt,» ütles Luminori avalike suhete juht Eestis Karel Hanni. «Mõjutatud olid osade klientide maksed, mis olid tehtud 5.–7. novembril.»

Kas pank hüvitab kahjud?

Tema väitel on pank olukorrast kliente teavitanud oma kodulehel ja internetipangas.

«Olukorra lahendamisega tegeletakse aktiivselt ja täna hommikuse seisuga on probleem lahendatud,» lisas Hanni.

Kui klient avastab, et tema arvelt on raha kadunud, tuleks pöörduda otse panka. Seejärel saab juba vaadata täpsemalt, milles põhjus peitub – kas on tehniline viga, ollakse langenud pettuse ohvriks või mingi muu põhjus, sõnas Hanni.

Aga mis saab nendest inimestest, kes ei saanud ehk Luminori vea tõttu makseid teha, sest nende kontol olevad summad olid blokeeritud või ebaõigelt maha läinud? Postimees uuris, kas Luminor plaanib maksta kannatanutele hüvitist või valuraha ning Luminori esindaja lubas sellele küsimusele vastuse anda.

Kuid kolmapäeva õhtul tulnud kirjas jättis Luminor Postimehe täiendavatele küsimustele vastamata. Luminor ei öelnud nende klientide arvu, kes probleemidest puudutatud olid, ei öelnud kui kaua inimeste endi raha kinni oli. Samuti ei tahetud öelda midagi kahjutasu maksmise kohta.

«Tehniline tõrge, mis põhjustas osadele pangaklientidele vale kontojäägi kuvamise, on lahendatud. Intsident puudutas osasid makseid, mis tehti 5. novembril. Klientide algatatud maksed sooritati korrektselt, kuid mõnel juhul oli sama summa kontol lisaks veel kord broneeritud. Klientide kontodelt lisasummad maha ei läinud. Palume oma klientidelt siiralt vabandust ja tegutseme pühendunult selle nimel, et oma klientidele sujuvat teenust pakkuda. Kaebusi käsitleme iga juhtumi puhul eraldi,» kõlas Luminori kommentaar.

See ei ole esimene probleem, mis klientidel Luminori pangaga on. Alles eelmisel kuul oli panga veebileht mitu päeva maas, ei saanud teha ülekandeid ja klientide arvetele ei laekunud nende palgaraha. Siis põhjendas pank seda kuue panga ühendamisel kolmes riigis tekkinud keerulise tehnoloogilise pärandiga, mis pakub väljakutseid.

Luminor kuulub USA pangandushiiule

USA investeerimisfirma Blackstone ostis Luminori 2018. aastal. Praeguse seisuga kuulub Luminorist 80,05% Blackstonele ning ülejäänud 19,95% DNB-le.

Kuigi kliendid kurdavad juba aastaid Luminori tehnovõrkude üle, läheb Luminoril rahalises mõistes praegu suurepäraselt: tänavu kolmandas kvartalis teenis pank 40 miljoni euro suuruse puhaskasumi, mis on 50% enam kui aasta tagasi.

Tagasi üles